Duur verlies voor Fortissimo 2

Geplaatst 19-10-2018

Geplaatst door Marc Verhoeven

In een spannende competitie waar de bodem van de top weet te winnen en alles erg dicht bij elkaar zit stond zaterdag 13 oktober HKC uit Utrecht, dat gelijk stond met Fortissimo, op het programma. Het was een wedstrijd met pieken en dalen.

Fortissimo maakte een sterke start met in de aanval met Merel, Joyce, Daan en Andre welke vroeg in de wedstrijd tekende voor de eerste voorsprong middels doelpunten van Andre en Merel (0-2). Na de wissel was het HKC dat de eerste omstreden strafworp mee kreeg. Het was al snel duidelijk dat beide ploegen rekening moesten gaan houden met een fluitgrage scheidsrechter.
Fortissimo, dat beduidend scherper begon aan de wedstrijd, wist ook met de andere aanval, met Fabian (c), Michael, Anniek en Vienna, het tegendoelpunt te compenseren met een korte kans van Michael (1-3). Na de wissel was het opnieuw Fortissimo dat de korf wist te vinden met een vrije bal door Joyce, was resulteerde in de grootste voorspong van de wedstrijd (1-4).

Helaas wist Fortissimo de scherpte en daarmee de voorspong niet door te trekken in de eerste helft er werden er fouten gemaakt in de verdediging. Onoplettendheid in de korfzone en niet helemaal aansluiten voorin het vak zorgde voor 2 veldgoals voor de thuisploeg. Ook het opnieuw niet wegblijven van twijfelachtige situaties leidde tot een strafworp tegen waarmee HKC de stand gelijk trok (4-4).

Of het aan de warmte lag of aan het iets anders, Fortissimo zag het vermoeid uit en het was tijd om hen op scherp te zetten. Coach Ruben onderbrak de wedstijd met een time-out om dit te proberen. Ook werd Rody ingebracht op de plek van Michael voor de extra impuls. Helaas mocht beide niet baten en waren er opnieuw doelpunten voor HKC dit keer vanaf afstand (7-4). In de slotfase van de eerste helft wist Fabian nog eens de korf te vinden voor een magere ruststand (7-5).

Het was duidelijk dat de ommekeer in de wedstrijd lag aan de fel- en gretigheid van de ploegen, wat bij Fortissimo aan het einde van de eerste helft ontbrak en als zij met punten wilde vertrekken dan moest daar verandering in komen, aldus de woorden van de coach tijdens de rust. En zo geschiede het; een hernieuwd Fortissimo dat aan de tweede helft begon wist de stand gelijk te trekken met een fraaie one-handeren schot van Andre (7-7). Vanaf dat moment ging de wedstrijd langzaam gelijk op, beide ploegen had veel aanvallen nodig om tot scoren te komen en deden dit om-en-om. De ingebrachte Marieke wist net als captain Fabian de korf te vinden vanaf afstand (9-9).  Helaas was in de slotfase het laatste en winnende doelpunt aan de kant van HKC dat vanaf 8 meter de voor de eindstand tekende (10-9). Ook de ingebrachte Martin kon hier aanvallend niks meer aan veranderen.

Een gemiste kans voor Fortissimo om zicht te houden op de bovenste plek in de poule, maar een les om van te leren. Volgende week komt koploper Revival op bezoek in IJsselstein en kan Fortissimo laten zien waarvan zij gemaakt is. Zorg dat je erbij bent voor deze spannende strijd om 14.00!

Andre