Winst bij eerste thuiswedstrijd Fortissimo 1

Geplaatst 14-09-2018

Na een voorbereiding van ruim een maand was het voor de selectie tijd voor de eerste competitiewedstrijden en natuurlijk onze kookkunsten onder het motto “De Selectie Kookt!”.

We begonnen de dag met het door Plus en Ralph Sports gesponsorde Fortissimo  tegen Tiel ‘72 (uit Houten ) met een uitstekende en vermakelijke wedstrijd de toon had gezet was het de beurt aan Fortissimo 1 tegen Rivalen uit Doesburg.

Nog voordat de scheidsrechter kon influiten liepen de emoties al hoog op op het drukke Fortissimo veld.  Het ging welliswaar niet over korfbal maar kuilen in het veld. De scheidsrechter had het laatste woord en met z’n allen en de ruim 100 man publiek verplaatsen we ons naar veld 2.

De ploeg uit Doesburg met een opmerkelijke naam, Rivalen begon met langzaam en niet overtuigend spel. Fortissimo had daar in de beginnen wat last van en paste zich aan. Het tempo van  de wedstrijd bleef onder niveau. Met een ruststand van 6-2 leek de eerste thuiswedstrijd niet te zijn, wat iedereen ervan verwachte.

Direct na rust was  daar het bekende spel van de IJsselsteiners waardoor er al gauw een groter gat in de uitslag zichtbaar werd.  Enthousiasme bij beide coaches, en 16 doelpunten in onze korf was voldoende om de scheids af te laten fluiten en kon ook Fortissimo 1 een mooie eerste wedstrijd in de boeken schrijven.

Supporters en Fortissimo 2 bedankt! Voor jullie aanwezigheid en support! Jullie zijn in het veld goed te horen. One Team, One Dream J

Aanstaande zaterdag speelt Fortissimo 1 uit in Geldermalsen tegen het voor ons ook niet onbekende Animo.

Rody

• Cees Vink