Vliegende start voor Fortissimo 2

Geplaatst 09-09-2018

Geplaatst door Andre van Haaften

Fortissimo startte in de aanval met Merel, Anouk, Bryan en Andre welke in de eerste aanval maar 2 doelpogingen nodig hadden om de score te openen met een schot van Anouk (1-0). Ook de tweede aanval, na een snelle herovering door de in de verdedigingen startende Daphne, Vienna, Daan en Fabian (c), werd gelijk verzilverd door een doelpunt van Merel (2-0).

Ook het andere vak had gelijk de smaak te pakken en wist ook hen aanvallen effectief te benutten en snel de scoren over beide dames (4-0). Fortissimo bleef korfgericht spelen en had weinig kansen nodig om de korf te vinden, de score werd in het eerste deel van de wedstrijd ook snel uitgebouwd (8-2).

Tiel, dat met een jong team niet wist wat te doen met de aanvallen van Fortissimo bleef de doelpunten tegen krijgen. Aanvallend wisten zij over de heren zelf nog wel enkele keren de korf te vinden, maar tegen het overwicht van de thuisploeg was niet op te vechten, wat aan de duidelijke ruststand te zien was (16-5).

Met wat hints en tips van de coach in de rust was het zaak voor Fortissimo om niet de concentratie te laten varen, maar leuke aanvallen neer te zetten voor zowel onszelf als het publiek. Vlak na rust was het het vak onder leiding van aanvoerder Fabian precies dit deed. Een perfect combinatie van passes liet de verdediging van Tiel spoorloos en Vienna wist met een mooie doorloopbal de score uit te bouwen (18-5).

Ook in de tweede helft was het Fortissimo dat aanvallend heerste en na opnieuw doelpunten van afstand door Anouk en Daphne was het duidelijk dat dit een wedstrijd werd waar de dames regeerde (21-6). In de slotfase wisten de ingebrachte Britt (voor Merel) en Michael (voor Fabian) met nog 3 doelpunten de uitkomst te bekrachtigen met een prachtige eindstand (25-7).

Met een uiterst tevreden coach, een achterban met complimenten zoals “verrassend” en “verfrissend” heeft Fortissimo 2 de toon gezet voor het veldseizoen en laten weten dat het een uitdager is in de poule.

Volgende week spelen we uit in Amersfoort tegen MIA, helaas spelen we tegelijk met de hoofdmacht welke in Geldermalsen uitkomt tegen Animo. Toch hopen we na deze vermakelijke wedstrijd op jullie support langs de lijn.

• Anne Leseman
  • Frans van Rooijen