Onnodige spanning bij Fortissimo 1

Geplaatst 16-09-2018

Met twee punten op zak van de competitiestart, vertrok Fortissimo 1 afgelopen zaterdag naar Animo in Geldermalsen. Ruim 50 trouwe supporters volgden de ploeg naar de Betuwe. Joelle, bekend van haar vele doelpunten in de hoofdmacht van Fortissimo maakte er een verslag van.

Deze week stond de tweede competitiewedstrijd op het programma tegen Animo uit Geldermalsen. Op de opvallende blauw-gele velden mochten wij om half 4 aantreden, en zoals altijd hadden wij een goedgevuld publiek aan de zijlijn staan.

Animo begon scherp aan de wedstrijd en kreeg de eerste aanval meteen een strafworp mee, deze werd ook gescoord. Gelukkig werd snel de 1-1 gescoord door Fortissimo. De eerste helft bleven we gelijk opgaan, eerst pakte Animo de voorsprong met 3-1 maar door twee goede acties van het aanvallende vak  kwamen we weer op gelijke hoogte. Uiteindelijk gingen wij met een 6-5 rust stand de kleedkamers opzoeken.

In de tweede helft liep het in het begin weer gelijk op. Animo kreeg onnodig veel strafworpen door hun fysieke spel en daar moesten wij slimmer mee omgaan. Door twee goede acties van Martin konden wij het tij keren en pakten wij een voorsprong van twee punten, die wij later uitbouwden naar een voorsprong van zelfs 4 punten, 11-15. In de slotfase van de wedstrijd werd het nog erg spannend doordat Animo door bleef “vechten” ondanks de achterstand. Zij kwamen zelfs nog terug tot 1 doelpunt verschil. De scheidsrechter floot af met een eindstand van 15-16. We hebben het spannender gemaakt dan nodig was (of we deden dat expres voor het publiek?), maar het belangrijkste is dat wij de punten mee konden nemen naar IJsselstein.

Jasper scoort zijn 4e strafworp!

Anouk, Daan, Renske en Jelmer bedankt voor het reserve zitten en alle supporters bedankt voor jullie aanwezigheid, het voelt fijn om zelfs in de uitwedstrijden zoveel publiek te hebben!

Volgende week spelen wij na het tweede om half 4 tegen Conventus uit Zwijndrecht. Wij spelen weer thuis en hopen op zoveel mogelijk support van al onze trouwe supporters.

Joëlle