Fortissimo 2 wint van Dalto

Geplaatst 30-09-2018

Het was een zonnige zaterdag in september, misschien wel de laatste zo zonnig dit jaar. De hoofdmacht van Fortissimo was competitie vrij en op het programma was het Fortissimo 2 dat mocht aantreden tegen Dalto 7 uit Driebergen. Het was spannend tot het einde. Lees het verslag van André.

Fortissimo startte in de aanval met Vienna, Daphne (c), Michael en Daan welke voor een vlot openingsdoelpunt in de wedstrijd zorgde middels een afstandsschot van Daan (1-0). Helaas begonnen de in de verdediging startende Merel, Anouk, Bryan en Andre iets minder scherp en resulteerde de aanval van Dalto in een benutte strafworp (1-1).

Het gehele beeld van de eerste helft was gelijk aan dat van de beginfase, waar beide ploegen dicht bij elkaar lagen en geen van beide meer dan 2 doelpunten uitliep op de ander. Fortissimo, dat het betere aanvalsspel leverde, werkte middels schoten en korte kansen richting de rust. Aan de kant van Dalto waren het voornamelijk doorloopballen en strafworpen wat tot de gelijke ruststand leidde (7-7).

Direct na de rust was het Dalto dat een kleine voorsprong wist te pakken door opnieuw een strafworp te verzilveren. De aanval van Fortissimo antwoorde na een mooi dubbel tussen de ingebrachte Fabian en Andre met een korte kans achter de paal welke de stand weer gelijk trok (8-8). Met nog zo’n 20 minuten op de klok was het om de vrije spelers van de hoofdmacht in te zetten en te trachten de punten in huis te houden. Martin werd ingezet op de plek van Michael, Rody kwam als vervanging voor Andre en Joëlle nam de plek van Viënna waar.

Tot aan de slotfase bleef het spannend en kon de winst nog beide kanten op vallen. De ingebrachte wissels wisten precies te brengen waar ze voor kwamen en wisten de stand over Martin en Fabian, met elk 3 doelpunten uit te bouwen en een voorsprong neer te zetten (15-12).

In de laatste minuten wist Dalto nog wel 2 keer de korf te vinden, maar dit was niet voldoende om een punt mee te nemen terug naar Driebergen. Het beeld van de wedstrijd ligt getekend in de eindstand (15-14). Een samenspelend Fortissimo selectie brengt de ploeg weer op een gedeelde eerste plaats in de poule, maar er is nog veel werk aan de winkel voor Fortissimo 2 om de andere ploegen onder ons te houden.

Na de wedstrijd werd bekend dat er in de selectieteams een verandering plaatsvindt in de formatie. Met pijn in het hart moeten wij afscheid nemen van Anouk en Daphne welke gaan meedoen met Fortissimo 1 echter met veel vreugd en open armen mogen wij Joyce verwelkomen in het tweede.

Volgende week spelen we uit in Leusden tegen Antilopen en reizen we na afloop af naar het pittoreske Nuenen om het eerste te versterken tegen NKV. We hopen dit met veel van jullie samen te kunnen doen.

• Anne Leseman
  • Frans van Rooijen