Slimmer trainen = samen beter worden!

Geplaatst 04-07-2018

Geplaatst door Nicole Varwijk

Slimmer trainen = samen beter worden!

Als je de toptrainers moet geloven, dan is training een van de belangrijkste punten in de ontwikkeling van een sporter. Natuurlijk is het logisch, dat als je vroeg begint, je de beste kans hebt om talent te ontwikkelen. Maar ook op latere leeftijd aan je ontwikkeling werken is een goed idee. Je bent nooit te oud om te leren!

Bij Fortissimo willen we dat iedereen zichzelf kan blijven ontwikkelen. Of je nu in de jeugd speelt, of in een van onze seniorenteams. Voor iedereen geldt hetzelfde, zolang je speelt kan je jezelf en je eigen team zien ontwikkelen en daar  word je een betere korfballer van. De Technische Commissie is de afgelopen maanden druk bezig geweest met het inrichten van komend seizoen. Wat zijn de wensen en welke mogelijkheden hebben we als vereniging. Beschikken we over genoeg trainers en hebben we voldoende kennis in huis.

Met trots kunnen we melden dat we bijna alle teams weer hebben kunnen voorzien van trainers en coaches. Dat is fijn voor de spelers maar ook een goed signaal naar iedereen. Want trainers en coaches zorgen ervoor dat je je ontwikkelt en dat je als team dus beter wordt.

Daarnaast zijn we enorm trots dat vanaf komend seizoen Martijn Sprangers zal terugkeren bij Fortissimo in een voor Fortissimo nieuwe rol. Martijn zal samen met de selectie-trainers wekelijks op het veld staan om onze teams sterker en beter te maken. Maar zijn rol gaat verder dan dat. Want zoals al gezegd, iedere trainer moet blijven ontwikkelen en daar gaan Martijn en het technisch team voor zorgen. Train de trainers, jeugdtrainers worden geholpen & begeleid, trainingsstof wordt behandeld, clinics worden er gegeven en we gaan een “echte” fortissimo speelstijl creëren. Alles ten gunste van ons speelplezier en daarbij het verbeteren van ons korfbalniveau. Of je nu in de selectie speelt of dat je net komt kijken in de F1, voor iedereen telt: van trainen word je beter.

Wie is Martijn? Martijn heeft een rijke korfbal carrière. Als jonge speler van Fiducia, kwam hij naar Fortissimo in IJsselstein en behaalde daar de bekende resultaten met ons eerste team, waarna een volgende stap naar Dalto een logische was. Martijn heeft als speler jarenlang in de selectie 1-2 van Dalto gespeeld en heeft meerdere keren ervaren hoe het is om als speler kruisfinales of zelfs een finale te spelen. Na zijn spelers-carrière heeft Martijn de B1, A1 en 3-jaar Dalto 2 en SKF 1 onder zijn hoede genomen.

Martijn is voor vele geen onbekende want naast oud-speler van Fortissimo verzorgt hij in opdracht van het KNKV-trainingen voor trainers in het hele land. En nu zal Martijn namens Fortissimo voor onze eigen trainers gaan zorgen. Zo worden we allemaal een stukje beter.

“Met de aanstelling van Martijn Sprangers halen we nog meer korfbalkennis in huis, welke een belangrijke bijdrage gaat leveren aan de ontwikkeling van Fortissimo op het gebied van korfbalontwikkelingen en onze opleidingsvisie, een opleidingsvisie en een manier van trainen die we binnen al onze teams willen gaan zien terugkomen zodat we spelers kunnen opleiden tot het hoogst haalbare niveau.” aldus TC-voorzitter Bert Varwijk.

Met Fortissimo staan we aan de basis van een nieuwe fase van onze sportieve ontwikkeling. Een nieuwe kijk op korfbal waar we als vereniging aan willen gaan bouwen.

Maar om een stevig fundament neer te zetten moeten we met z’n allen de bouwstenen oppakken. Bouw jij ook mee?

Let’s make it happen!
Fortissimo 2.0!

Bert Varwijk, Technische Commissie Fortissimo.