Kennismaking Trainer Selectie

Geplaatst 01-07-2018

Geplaatst door Guus Langemeijer

Hoi Fortissimo,

Waar inmiddels iedereen na de JAV en een fantastisch schoolkorfbaltoernooi (hulde voor de dames) druk bezig is met de welverdiende vakantie, of het plannen ervan ;-) beginnen we alweer bijna met korfbal. “Huh nu al?”  Yep, in ieder geval de Fortissimo selectie!

De afgelopen weken stond voor mij in het teken van kennismaking. Kennismaken met Rogier, met de selectiespelers, met het bestuur, met enthousiaste leden, ouders en natuurlijk met Guus. En volgens mij is Guus de held van! Wat leuk om op deze manier kennis te maken met velen van jullie.

Voor wie mij nog niet kent, ik ben Marc, 39 jaar en net zoals alle andere hoofdtrainers (Sorry André) gestoord. Want dat zijn we, ons vak is gemaakt voor en door gekken. Gekken die denken dat ze mensen beter kunnen maken, dat ze altijd gelijk hebben, dat ze helderziend zijn en bovenal dat ze zo ontzettend veel tijd willen steken in een team. Maar eigenlijk zijn alle leden van een sportclub een beetje gek. Want het is toch wat………… naast je dagelijkse werkzaamheden (voor mij is iets in de marketing) zo ontzettend veel tijd willen steken in een hobby. Ik zeg jullie, ik, maar ik durf voor iedereen we te zeggen, volgens mij doen we het allemaal met plezier.

Vanaf 6 augustus zullen jullie me wekelijks zien rondlopen op de velden bij Fortissimo, als hoofdtrainer van de selectie, als enthousiasteling langs het veld en natuurlijk met een heerlijk (ahum, Pepsi mag je eigenlijk geen Cola noemen) colaatje in de kantine. Ik kan niet anders zeggen, ik heb er zin in (behalve in de Pepsi ;-)).

Zin om met de sterk vernieuwde selectie van Fortissimo aan de slag te mogen gaan, zin om met Ruben en de andere trainers te mogen samenwerken en zin om samen te bouwen aan het “nieuwe Fortissimo”. Want zo durf ik het wel te zeggen. Na afgelopen seizoen 4x tegen Fortissimo gespeeld te hebben, sta ik nu aan de “juiste” kant.

Wat is het ontzettend leuk om samen te mogen werken met Ruben (die ik al jaren goed ken als tegenstander in de midweek). Ruben en ik hebben vorige week samen gezeten en gebrainstormd over hoe we aan de slag gaan. Wat gaat de richting worden van onze selectie komend seizoen. Zonder het al te ingewikkeld te maken durf ik te zeggen, dat we een interessant seizoen tegemoet gaan, met veel doelpogingen, hoog baltempo en focus op afronding maar ook het voorkomen van het scoren. Wil je weten wat we hier mee bedoelen? Kom gerust eens kijken bij een training.

Voor nu, geniet allemaal van de welverdiende vakantie en tot in augustus!

Marc

marc@korfbal.com