Jeugd Fortissimo goed bezig!

Geplaatst 03-06-2018

Geplaatst door Vincent Stekelenburg

Jeugd van Fortissimo goed bezig!

Zaterdag 2 juni was voor veel teams de laatste wedstrijd van het seizoen. Alleen onze D3 en B2 hebben nog een wedstrijd en de C1 gaat volgende week op voor het Nederlands Kampioenschap C teams 1eklasse.
Onze vrijwilligers van de TC gaan samen met de huidige en oude trainers hun best doen om voor iedereen weer een leuk nieuw team te vinden. Succes daarmee!

Het leek mij leuk om een korte terugblik over alle teams te schrijven.

We beginnen bij onze jongste kinderen, De kangoeroes. Op mooie nieuwe korven werd er zaterdag weer enthousiast getraind. Veel kinderen kunnen zo ontdekken of korfbal iets voor hen is. Het ziet er altijd heel gezellig, sportief uit bij jullie!

Dan onze F1. Zij moesten gisteren spelen tegen kampioen Viko. Van de ouders begreep ik dat er heel goed gespeeld is en zelfs werd gewonnen met 7-8! Heel knap. Daar kun je mee afsluiten!

Dan komen we bij onze eerste kampioenen. De E4. Er stond een wedstrijd tegen directe concurrent Victum op het programma. De uitslag was 6-5 in het voordeel van de E4. Een overwinning in het hol van de leeuw! Hoe knap is dat? Bij terugkomst werden zijn ontvangen met een hard applaus van alle aanwezige mensen en mochten ze gaan genieten van een heerlijke taart. Van harte gefeliciteerd!

Dan onze E3. De laatste veldwedstrijden werden helaas allemaal verloren, maar in de eerste veldcompetitie waren ze dan ook 2egeworden. De bond zoekt dan naar moeilijkere tegenstanders. En dat was gelukt! Ook in de zaal hebben jullie het verdienstelijk gedaan en eindigde jullie in de middenmoot.

Komen we bij de E2. In de zaal ook geëindigd in de middenmoot. Op het veld ingedeeld bij allemaal sterke teams. Nova E1, Synergo E1 en TZ E1. Ga er maar aan staan! Gelukkig sloten jullie af met een spannende zege op TZ! Het werd 9-8

Dan is het weer tijd voor nog een kampioen, de E1! Ook zij moesten het in hun laatste wedstrijd laten zien. Thuis tegen naaste concurrent Victum. Na een bliksemstart was het bij rust 5-1. Onze E1 wist de voorsprong vast te houden en won uiteindelijk met 8-5 van de ploeg uit Houten. Ook voor deze ploeg taart en zo’n mooie kaart van onze selectie. En hoorde ik nou goed dat ook de E1 in de IJssel heeft gezwommen?

Onze D3heeft nog dus nog een wedstrijd tegoed. Op dit moment staan ze tweede en dat zullen ze ook blijven. Een knappe prestatie. Veel succes met jullie laatste wedstrijd. Afsluiten met nog een overwinning zou leuk zijn, toch?

Dan nog zo’n ploeg die te maken kreeg met het eigen succes. OnzeD2. De eerste helft veld sloten zij af als kampioen. De tweede helft veld werd ze hoger ingedeeld. En dat werd even pittig. Zonder echt ingemaakt te worden, werd helaas wel alles verloren.

De D1werd zaterdag dus ook kampioen na de overwinning op Viko. Zie verderop voor uitgebreider verslag.

Dan gaan we naar de eerste aspiranten teams. De C3. Een kopie van de resultaten van de D2. In de eerste helft veld werden zij ook kampioen. Die kunnen wel wat meer aan was de gedachte. Helaas werd er tegen sterkere tegenstanders slechts 1 x  gewonnen.

Onze C2sloot de competitie gisteren af met een keurige 7-4 overwinning op De Vinken. Een mooi resultaat. Van OVVO werd 1 keer gewonnen en 1 keer verloren. SDO Kamerik was een maatje te groot.

De volgende kampioen is onze C1. Het lijkt zo makkelijk, maar alles winnen van Synergo, ACKC en Merwede is echt niet zo’n simpele opgave. Het zijn stuk voor stuk grotere verenigingen dan de onze. Voor de C1 wacht dus weer een NK. Op het eerste NK in de zaal moesten ze flink aan de bak. Ze troffen sterke tegenstanders uit het hele land. Volgende week in Nuenen zou dat niet heel erg anders zijn, alleen hebben onze C’tjes nu de ervaring van het eerdere NK bij zich. Heel veel succes allemaal!

Komen we bij de B3. Als ik het goed gezien heb, zijn ook jullie kampioen geworden! Op 26 mei speelde jullie je laatste wedstrijd. Gisteren speelden de overige 6 teams hun laatste wedstrijd en die pakten zeer gunstig uit voor jullie. In een wel, heel spannende competitie tel ik 4 ploegen die met 8 punten uit 6 wedstrijden op de eerste plaats zijn geëindigd. Waaronder dus Fortissimo B3. Van harte gefeliciteerd!

Dan de B2. De zaalkampioenen hadden het op het veld lastiger. Met nog één wedstrijd te gaan zullen jullie tweede of derde eindigen. Maak er met z’n allen een mooie afsluiter van en versla de kampioen van jullie competitie, Huizen! Dat is jullie in de zaal immers ook gelukt.

Weer een kampioen, de B1. In de zaal lukte het net niet en waren Fiducia en Dalto sterker. Op het veld, in een poule met wederom Fiducia, Dalto en Victum, waren jullie duidelijk de sterkste! Met 4 punten voorsprong kampioen worden en slechts 1 gelijkspel! Een keurige prestatie van deze ploeg! Van harte gefeliciteerd!

Ten slotte onze oudste jeugd. De A2ging de laatste speelronde in als koploper. Concurrent Synergo kon in een direct duel nog op gelijke hoogte komen met onze A2. Zover hebben zij het gelukkig niet laten komen. Fortissimo won met 11-7 en werd zo de duidelijke kampioen! Van harte!

Voor de A1was er een volledige competitie. Tegen Woudenberg A2 liet de ploeg zien dat zij echt wel in de tweede klasse thuishoren. Het werd maar liefst 12-28 in hun voordeel. Een mooie afsluiting voor sommige A1 en 2-spelers die volgend jaar over gaan naar de senioren. Heel veel succes daar allemaal!

Overall dus prachtige resultaten dankzij de inzet van al onze vrijwillge trainers, coaches, TC-leden, scheidsrechters, barmederwerkers en niet te vergeten onze fantastische jeugdspelers!

• John Arends