D1 kampioen!

Geplaatst 03-06-2018

Geplaatst door Vincent Stekelenburg

Vorige week schreef ik dat zaterdag 2 juni de dag zou zijn dat onze D1 voor het kampioenschap kon gaan. Gisteren was het dan echt zo ver. Met zowel zenuwachtige kinderen als ouders begon de wedstrijd tegen Viko om 10 uur. Hij stond onder leiding van een prima fluitende Lukas. Knap hoe zo'n jonge scheidsrechter al dit soort wedstrijden aandurft!

Wij startten de wedstrijd met Fien, Jaimey, Maartje en Luuk in de aanval. Wesley, Bente, Aniek en Levi vormden de verdediging. Lysan begon, na een druk schoolkamp, aan de kant. De eerste aanval begon lekker en kwam al snel door een doorloopbal van Jaimey op 1-0. Viko liet zien dat ze niet voor niks waren gekomen en maakte 1-1. Dat vond Luuk geen goed idee en maakte uit een knappe aanval de 2-1. Bij 3-2 werd er gewisseld van functie. Bente scoorde er vervolgens 3 op een rij, waaronder een knappe vrije bal. Na een mooie doorloopbal van Levi, (7-3) kwam Viko voor de rust nog terug 7-4.

Bij sommige spelers waren de zenuwen nog steeds aanwezig. In de rust benadrukten we dat we weer geduldig konden spelen. Wij stonden immers voor. Er moest wel meer zonder bal bewogen worden. Een aantal doelpogingen van Aniek, Lysan en Wesley ging in de tweede helft helaas net mis, maar gelukkig werd er toch nog gewoon gescoord. Door knap steunwerk konden wij de mensen met de meeste kanden goed uitspelen. Nadat we uit waren gelopen naar 9-4, liet Viko nog één keer van zich horen. Het werd 9-6. Onze D'tjes waren hier niet van onder de indruk en liepen uit naar een eindstand van 11-6.
Na het eindsignaal konden de armen in de lucht. Een heel seizoen hard werken werd beloond met het kampioenschap! Daar hoorde natuurlijk taart en speeches bij, maar het hoogtepunt was de duik in de IJssel!
Al het publiek hartelijk dank voor de aanmoedigingen. Dit heeft zeker geholpen!
Ruim na onze wedstrijd speelde concurrent Midlandia uit bij Woudenberg en verloor. Hierdoor zijn we alleen kampioen!

De trotse trainers, Richard en Vincent!

• Cees Vink