Toch nog een noodkreet nodig

Geplaatst 26-05-2018

Geplaatst door Martin Rijke

Beste leden (en ouders van leden) van Fortissimo,

Vorig jaar waren er een noodkreet en een hartekreet nodig om voldoende trainers/coaches en TC leden te vinden voor afgelopen seizoen.
Gelukkig is daar toen uiteindelijk gehoor aan gegeven. Korfbal is onze 'kerntaak' en TC leden en trainer/coaches zijn daarbij onmisbaar.

Eigenlijk gek dat we met elkaar allerlei kreten nodig hebben om de club goed te laten draaien.
Iedereen snapt toch dat we vrijwilligers nodig hebben om alles te regelen binnen de club?
Als ieder lid (of iedere ouder) een beetje bijdraagt, dan krijgen we het makkelijk voor elkaar.

Een paar weken geleden deden we vanuit de TC een 'gewone' oproep voor nog een paar TC leden en trainers/coaches voor volgend seizoen.
Helaas hebben we daar nog helemaal geen reacties op ontvangen.
Dit betekend dat op dit moment een aantal teams zonder trainer/coach dreigen te komen volgend seizoen en dat de TC onderbezet dreigt te beginnen aan volgend seizoen.

Dan is er dus toch een noodkreet nodig, want volgens mij wil niemand dit.
Bij Fortissimo proberen we taken over veel mensen te verdelen, zodat niemand het zat wordt en zodat het leuk blijft.
Als het zo blijft, zullen er waarschijnlijk vrijwilligers die al actief zijn een stapje harder moeten lopen om deze gaten op te vullen, waardoor het niet meer leuk blijft voor deze mensen.

Daarom is ook als trainer/coach of als TC lid een 'duo functie' prima mogelijk.

Wij hopen dat vooral leden of ouders die nog geen vrijwilligersfunctie vervullen zich aangesproken voelen door deze oproep!
Dus gooi deze oproep in de (ouder)APP groep van jullie team, en zorg ervoor dat het voor iedereen leuk blijft.

Namens de gehele TC,

Martin Rijke