Fortissimo D1 gaat voor het kampioenschap!

Geplaatst 28-05-2018

Geplaatst door Vincent Stekelenburg

Na een goed afgesloten zaalcompetitie is onze D1 op het veld ingedeeld bij Viko, Midlandia en Woudenberg.
Woudenberg en Midlandia zijn nieuwe tegenstanders. Van Viko werd in de zaal 1x gewonnen en 1 x verloren.

De veldcompetitie begon met een misstap tegen Midlandia. Fortissimo had heel veel kansen nodig en scoorde er slechts 4. Midlandia was veel effectiever en maakte er 6. Een terechte, maar onnodige nederlaag.
Dit mocht worden rechtgezet tegen Viko. En dat lukte! Er werd in Vianen ruim gewonnen met 11-3. Er werd over veel schijven gescoord en dat houdt onze D1 verrassend sterk.

Op 21 april stond de uitwedstrijd tegen Woudenberg op het programma. Door de vakantie misten wij twee spelers. Met Emma en Twan als invallers werd dat prima opgelost. Ook Woudenberg werd ruim verslagen met 4-12.
Na deze wedstrijd was er ruim een maand geen wedstrijd. Wel werd er hard getraind door de spelers van de D1.
Op donderdag 24 mei mochten we eindelijk weer aan de bak! Weer was Woudenberg de tegenstander. Na een vlotte 4-0 voorsprong werd de uitslag 16-5. Een overwinning waar alle 9 spelers een belangrijk aandeel in hadden.

Twee dagen na deze winst stond de topper tegen Midlandia op het programma. Aan vertrouwen geen gebrek binnen de ploeg. We hadden immers onze laatste 3 wedstrijden ruim gewonnen. Toch was Midlandia de eerste keer een lastige ploeg voor ons gebleken. Het begin was redelijk moeizaam. We moesten wennen aan de scheidsrechter en aan het verrassende spel van Midlandia. Bij rust was de stand 4-5 in ons voordeel. Tijdens de bespreking benadrukten Richard en Vincent dat als wij ons spel zouden blijven spelen, we echt beter zouden zijn. Door de hitte zou dit een aardige uitdaging worden.

Midlandia kwam na rust goed uit te startblokken en boog de 4-5 achterstand om in een 6-5 voorsprong. Vanaf dat moment ging onze D1 echt korfballen! Het ene doelpunt was nog mooier dan het ander, waarbij de doelpunten van Wesley even in het bijzonder genoemd mogen worden. De laatste aanval kreeg als opdracht om de 10-7 voorsprong vast te houden. Dat lukte doordat de verdediging heel goed voorverdedigde aan de lijn. Hierdoor heeft de aanval van Midlandia nog maar een paar kleine mogelijkheden gehad. Aan de andere kant breidden wij de voorsprong geduldig uit naar 13-8.
Zelfs Frans Schalkwijk, oud-trainer van Fortissimo 1, was onder de indruk van onze ploeg. Een mooi compliment!

Aanstaande zaterdag staat de kampioenswedstrijd tegen Viko op het programma. Bij winst is de D1 in ieder geval gedeeld kampioen. Dat zou een mooie afsluiting zijn voor 5 spelers die volgend jaar over mogen naar de C (Lysan, Aniek, Maartje, Fien en Bente) en een prima basis zijn voor de 4 spelers die in de D blijven (Wesley, Luuk, Jaimey en Levi).

Zaterdag 2 juni 10 uur thuis gaat het gebeuren!

De trotse trainers, Richard en Vincent