Het spelregelbewijs komt eraan!

Geplaatst 18-04-2018

Geplaatst door Tycho Konings

Beste leden van Fortissimo, We hebben de meesten van jullie al eerder over het volgende bericht, maar we doen het nog maar een keer als reminder!

Vanuit het Koninklijk Nederlandse Korfbal Verbond (KNKV) is besloten dat in de toekomst alle spelers en coaches van een korfbalvereniging hun spelregelbewijs moeten halen. Het maakt niet uit of je nu al 20 of 30 jaar het spel speelt of pas een paar maanden bezig bent. Het geldt gewoon voor iedereen. Het behalen van het spelregelbewijs gaat in fases. 1 september 2018 Senioren (NB: omdat in juli de selecties definitief worden, geldt hier de deadline van 1 juli 2018) 1 september 2019 Junioren (NB: omdat in juli de selecties definitief worden, geldt hier de deadline van 1 juli 2019) 1 september 2020 Aspiranten (NB: omdat in juli de selecties definitief worden, geldt hier de deadline van 1 juli 2020) Zoals uit de brief al blijkt: iedereen zal dit bewijs moeten halen, de verenigingen kunnen en mogen geen uitzondering maken.

Als je het spelregelbewijs niet hebt, dan kunnen we je niet indelen in een team, omdat je niet speelgerechtigd bent. Een aantal leden heeft inmiddels al het spelregelbewijs gehaald! Gefeliciteerd. Anderen zijn er al volop mee bezig, zo kunnen we zien. Maar...sommigen hebben nog steeds geen begin gemaakt. Dat is deels ook verklaarbaar, omdat de midweeks deze week pas de activeringscodes hebben ontvangen. We willen jullie hierbij aanmoedigen om nu toch echt te beginnen.

En....om jullie te helpen: Op 30 mei, is er tussen 19.30 uur en 21.00 uur de mogelijkheid om in de kantine van Fortissimo je vragen te stellen aan leden van de scheidsrechterscommissie. Dit kan zowel voor vragen met betrekking tot je activeringscode als de spelregels.
Mocht je dus vastlopen of even een duwtje in de goede richting nodig hebben: loop dan even op deze avond binnen.

Natuurlijk kun je ons ook altijd mailen: scheidsrechtercoordinator@kvfortissimo.nl

Allemaal veel succes!
Groeten van de technische commissie en de scheidsrechterscommissie