Fortissimo - Reeuwijk 17-19 (8-12)

Geplaatst 22-04-2018

Geplaatst door André Arendse

Fortissimo – Reeuwijk 17-19 (8-12)

Vorige week werd met slecht korfbal met 17-19 verloren van HKC.

Afgelopen zaterdag kwam Reeuwijk op visite en dat zou een lastige klus worden. Reeuwijk is beduidend beter dan HKC dus als wij wat potten zouden willen breken, dan moest er met veel meer energie worden gespeeld dan vorige week.

Van Reeuwijk is bekend dat zij het spel zeer klein maken en vanuit de chaos hun kansen pakken.

Dat moest voorkomen worden door vooral in de zone van 4 meter attent te blijven verdedigen.

Hoe goed we dat ook deden, we konden niet voorkomen dat de Reeuwijkers van de 19 treffers het grootste aantal produceerden binnen de 4 a 5 meter.

De uitwedstrijd in Reeuwijk werd in dezelfde omstandigheden gespeeld, lekkere warme temperaturen.

Toen ging het gelijk op en trokken wij aan het langste eind. Ook nu ging het in het eerste deel van de wedstrijd gelijk op.

Na de 6-6 werd een drinkpauze ingelast en konden de Reeuwijkers even op adem komen waardoor ze weer energie hadden gevonden om de ruststand naar 8-12 te tillen.

Aan het einde van de eerste helft ging de tegenstander al meer druk geven dus wisten wat ons de tweede helft te wachten stond. Het spel en inzet waren beduidend beter dan vorige week dus dat moesten we vasthouden.

Een aantal keren niet attent verdedigen betekende dat we binnen een heel kort tijdsbestek tegen een verschil van 7 treffers aankeken (10-17).

De slotfase van de wedstrijd leek erg veel op die van vorige week tegen HKC.

De tegenstander was moegestreden en wij konden nog wat druk zetten op de vermoeide verdedigers van de tegenstander.

Dat resulteerde in 4 treffers op rij tegen 0 van Reeuwijk zodat het bij 14-17 een kwartier voor het einde ineens weer alle kanten op kon.

Geduldig bleef Reeuwijk zoeken naar die paar kansjes, die ze nodig hebben om te scoren en dat lukte ze vrij aardig.

Twee doelpuntten dicht bij de korf tilden de marge weer naar 5 (14-19).

Het siert de ploeg dat het door bleef gaan en die instelling werd beloond met drie doelpunten zodat we met 17-19 de slotfase in gingen.

De tijd was te kort om de schade helemaal te herstellen en Reeuwijk had haar revanche te pakken.

Volgende week de zeer belangrijke wedstrijd tegen Vriendenschaar (B). Die moet gewonnen worden om kans te blijven houden op behoud in de tweede klasse. Het zal moeilijk maar niet onmogelijk worden.

• Anne Leseman
  • Frans van Rooijen