Fortissimo - Fiducia 20-21 (9-12)

Geplaatst 01-04-2018

Geplaatst door André Arendse

Fortissimo – Fiducia 20-21 (9-12)

De laatste paar ontmoetingen tegen Fiducia werden flink verloren dus we wisten dat het zaterdag een zware wedstrijd zou worden.

Met strijd, passie en de wil om te handhaven moeten de aanstaande wedstrijden worden afgewerkt zo ook tegen Fiducia.

Zonder de geblesseerde aanvoerder Martin en nog niet fitte Joyce begonnen we met Rody en Inez als zeer verdienstelijke plaatsvervangers de wedstrijd.

De eerste 10 minuten waren voor de gasten uit Vleuten maar na de 2-2 namen wij brutaal de leiding om deze vast te houden tot 5 minuten voor het einde van de eerste helft (9-8).

Je merkte aan Fiducia dat het zich een ander scenario had voorgesteld en schakelde een tandje bij.

Wij vergaten aan te haken en lieten het gebeuren dat de ruststand toch in het voordeel van de gasten uitviel (9-12).

We constateerden in de rust dat deze wedstrijd gewonnen kon worden en dat we daar ook de volle energie in moesten stoppen.

De duels waren scherp maar dat mag en het is aan de scheidsrechter tot hoever deze duels mogen gaan.

Na de snelle 9-13 leek het er even op dat het scenario van de voorgaande wedstrijden tegen Fiducia zich ging aandienen.

Juist op dat moment toonden wij veerkracht. Schepje er boven op, vertrouwen in goede afloop en wat Fiducia aan het einde van de eerste helft voor elkaar kreeg lieten wij in het begin van de tweede helft zien.

Van 9-13 knokten wij ons weer in de wedstrijd en bij de stand van 14-13 gingen wij via de 15-15 door naar de 20-17. In de aanloop naar de driepuntsvoorsprong lieten wij ook nog twee stippen onbenut.

Een uiterste krachtsinspanning van Fiducia gecombineerd met een aantal plaatsfouten van ons hielpen de gasten weer in het zadel.

Met 20-20 brak een zeer spannende slotfase aan.

Over de gehele wedstrijd gezien verdienden beide ploegen een punt maar de scheidsrechter dacht daar in laatste 1,5 minuut anders over.

Een bal werd uit de handen van Inez geslagen wat de scheidsrechter niet zag of juist wel, maar floot er niet voor.

De bal ging naar de aanval en een uiterste poging van een dame van Fiducia had afgefloten moeten worden voor een loopfout. Ook dat zag de scheidsrechter niet of wel maar vergat weer de regels toe te passen.

Tot overmaat van ramp beloonde hij die loopfout ook nog eens met onterechte strafworp.

Na het benutten van de strafworp floot de scheidsrechter ook nog eens 30 seconden te vroeg af.

Ik ben natuurlijk niet helemaal objectief maar als de tegenstander ook van mening is dat de strafworp onterecht is, dan is er wel recht van spreken.

Op die zure manier werd de wedstrijd alsnog verloren.

We moeten er maar vanuit gaan dat de aanwezige beoordelaar de scheidsrechter een juiste en eerlijke feedback heeft gegeven. Dan ben ik er van overtuigd dat ook de scheidsrechter er, net als spelers en publiek van Fortissimo een vervelend weekend op na houdt.

We kunnen onszelf weinig verwijten. Hoe oneerlijk de wereld af en toe in elkaar zit, we moeten de werklust, vertrouwen in eigen kunnen meenemen naar de wedstrijden tegen de tegenstander waar de punten echt van afgesnoept moet gaan worden.

Dat zal niet op 7 april zijn want dan is er de zaalfinale.

14 april staat de belangrijke ontmoeting tegen HKC op het programma.

• Stef van Veenendaal
  • Teun van der Vusse