Victum - Fortissimo 36-15 (22-9)

Geplaatst 11-03-2018

Geplaatst door André Arendse

Victum – Fortissimo 36-15 (22-9)

Winnen van Victum en hopen dat Viking of HKC punten laten liggen. Dat was de hoop voorafgaande aan de wedstrijd tegen Victum.

Het zou een lastige klus worden omdat Victum, samen met Synergo, de beste en meest complete ploeg heeft in deze competitie.

De voorbereiding op deze wedstrijd was door diverse omstandigheden de afgelopen week verre van optimaal.

Ook omdat het tweede punten moest halen tegen MIA werd de personele bezetting zo goed mogelijk verdeeld over beide ploegen.

Fortissimo begon de wedstrijd tegen de Houtense formatie veel te slap, ongeconcentreerd en enigszins apathisch.

Er werd Victum geen strobreed in de weg gelegd en de doelpunten vlogen de IJsselsteinse formatie om de oren.

Zelf kon het lastiger tot scoren komen omdat vaak te makkelijk werd gedacht over een aanvalsopzet en Victum steeds snel in balbezit kwam.

Een ruststand van 22-9 is veelzeggend.

Hoe goed Fortissimo de tweede helft zou kunnen gaan spelen, de achterstand was natuurlijk al niet meer te overbruggen.

Om toch voor een aantal hoogtepuntjes te kunnen zorgen werden Sylvy van Schaik, Joris Ozinga en Dirk Jan Mastebroek uit de A1 en Renske Dam uit de B1 in de gelegenheid gesteld om hun debuut te maken in de hoofdmacht van de IJsselsteinse formatie.

Uiteraard met enige spanning vielen deze jeugdige spelers niet onverdienstelijk in.

Teleurstelling overheerste natuurlijk omdat de degradatie nu een feit is.

Deze wedstrijd was er geen eer te behalen. Fortissimo heeft met name in de eerste ontmoeting met HKC de punten onnodig laten liggen en ook tegen DWS had er meer ingezeten.

In die wedstrijden hadden we de punten moeten halen maar is helaas niet gelukt. De felicitaties gaan uit naar kampioen Synergo en naar Viking die op eigen kracht in de laatste wedstrijd de punten heeft gehaald waardoor behoud in de tweede klasse een feit is.

Volgend zaalseizoen dus weer in de derde klasse gaan strijden voor promotie want in de afgelopen competitie is wel erg veel geleerd tegen hele goede ploegen uit de regio.

• Stef van Veenendaal
  • Teun van der Vusse