Viko - Fortissimo 28-14 (10-5)

Geplaatst 11-02-2018

Geplaatst door André Arendse

Viko – Fortissimo 28-14 (10-5)

Voor Viko was de wedstrijd tegen Fortissimo een formaliteit en speelde vrijuit.

Fortissimo had nog een theoretische kans op handhaving maar dan moest er wel gewonnen worden.

Directe concurrent HKC moest de wedstrijd tegen Fiducia afwerken en de verwachting was dat Fiducia deze wedstrijd zou gaan winnen.

Als deze theorie waarheid zou worden, dan zou de wedstrijd, volgende week tegen HKC, een hele gebeurtenis gaan worden.

Het liep anders.

Zowel Viko als Fortissimo maakten er de eerste 20 minuten een slaapverwekkende vertoning van.

Via 5-2 kabbelde de wedstrijd voort naar een 10-5 ruststand. Veel meer kan er over die eerste helft niet worden geschreven.

De tweede helft moest Fortissimo hard blijven werken. Natuurlijk was het vervelend dat de schoten er niet in gingen maar daar had de tegenstander ook last van.

Het was wachten op de ploeg die als eerste weer wat regelmatiger de korf kon gaan vinden.

Verdedigend lieten de IJsselsteiners, zeker dicht bij de korf, zich iets te veel verrassen.

Het begint een traditie te worden dat Fortissimo 10 matige minuten afwerkt in een wedstrijd.

Vorige week tegen DWS was dat pijnlijk en ook nu spatte de droom op een goede afloop uiteen.

Maar liefst 8 treffers van de Viaanse korfballers tegen maar één van de gasten in de eerste 10 minuten zorgden ervoor dat de wedstrijd bij een stand van 18-6 gespeeld was.

Viko kon er een trainingspartij van maken terwijl Fortissimo bezig was om de slechtste wedstrijd van het seizoen af te werken.

De 28-14 is veelzeggend.

De theoretische kans op handhaving is er nog steeds. Wat dan sowieso moet gebeuren is winnen van HKC. De Utrechters staan dan nog één punt voor op de IJsselsteiners.

De laatste wedstrijd moet Fortissimo dan afwerken tegen Victum. Victum speelt aanstaande zaterdag tegen Synergo , die het kampioenschap kunnen binnen halen.

HKC zal in de laatste wedstrijd tegen de waarschijnlijke kampioen, Synergo moeten spelen.

Hoe dan ook, Fortissimo zal zichzelf in ieder geval een dienst moeten bewijzen om het zaalseizoen zo goed mogelijk af te sluiten.