Fortissimo - HKC 19-15 (9-9)

Geplaatst 18-02-2018

Geplaatst door André Arendse

De ploegen die elkaar zaterdag moesten bestrijden, staan in de onderste regionen van de ranglijst.

Er is nog niets beslist dus was het nog steeds van belang voor Fortissimo om te winnen van de gasten uit Utrecht.

De eerste ontmoeting in Utrecht ging helaas met 19-16 verloren nadat Fortissimo de wedstrijd in handen had.

Het begon goed voor Fortissimo door de eerste 10 minuten aan de voordelige kant van de score te blijven.

Bij de 4-4 lieten de verdedigers van de IJsselsteiners zich iets te makkelijk in de luren leggen waardoor HKC de voorsprong kon nemen.

HKC kon de tweede 10 minuten van de wedstrijd de voorsprong vast houden en zelfs weglopen naar 7-9.

Fortissimo speelde goed en met de overtuiging dat het zou gaan winnen. Die overtuiging werd omgezet in twee fraaie treffers zodat de ploegen met 9-9 de rust in gingen.

Fortissimo speelde met veel inzet en liet zich het kaas niet van het brood eten. Duels werden niet uit de weg gegaan en er werd hard gewerkt om de kansen te creëren om die om te kunnen zetten in doelpunten. In de eerste helft liet Fortissimo een aantal 100% kansen liggen maar moest daar niet te lang over na blijven denken.

Het was belangrijk om de strijd ook de tweede helft aan te gaan en ook 30 minuten vol te houden.

De intenties werden omgezet in daden want met twee snelle treffers nam Fortissimo een 11-9 voorsprong en bouwde deze uit naar 13-10.

Het was nu natuurlijk spannend of HKC gebruik kon gaan maken van een mindere fase van Fortissimo.

Jammer voor HKC maar heel goed van de IJsselsteinse ploeg was dat er in de tweede helft geen moment van verslapping was te ontdekken.

Kwam HKC wel terug tot één punt (13-12), Fortissimo liep net zo snel weer weg naar 15-12 en 16-13.

HKC probeerde met wissels de achterstand in te lopen en Fortissimo ging met wissels voor het behoud van de voorsprong.

In tegenstelling tot de eerdere ontmoeting, waar de wissels goed uitpakte voor HKC, was het nu Fortissimo die constant een stapje voor bleef.

Was het 3 minuten voor tijd nog spannend bij een stand van 17-15, twee loepzuivere schoten gaven HKC het nakijken.

Een prima wedstrijd van Fortissimo met een prima uitslag.

Nog steeds is er niets beslist en is de (theoretische) kans op lijfsbehoud aanwezig.

De komende twee weekenden hoeft Fortissimo niet te spelen en kunnen de (kleine) pijntjes de rust goed gebruiken om de laatste wedstrijd af te werken tegen Victum uit Houten.

HKC zal tegen kampioen Synergo spelen en Viking tegen Viko.

• Rick de Kuijer