Fortissimo D1 wint weer!

Geplaatst 11-02-2018

Geplaatst door Vincent Stekelenburg

Na de overwinningen op OVVO en Viko was zaterdag 10 februari Fiducia de tegenstander. In de uitwedstrijd was nipt met 7-6 verloren. Er was dus wat goed te maken.

In de aanval startten: Wesley, Levi, Bente en Fien. De verdediging bestond uit Colin, Luuk, Aniek en Jaimey.

Onze D1 kwam snel met 1-0 voor door een doorloopbal van Bente. Fiducia deed wat terug, maar daarna was het één en al Fortissimo wat de klok sloeg. Door nog twee doelpunten van Bente, een doorloopbal van Fien en een knap schot van Colin werd het 5-1. Door beide vakken werd ijzersterk verdedigd en Fiducia had in de afronding vaak net geen geluk. Daarmee was ook de ruststand bepaald.

In de rust werd er door Richard en Vincent benadrukt dat het belangrijk was om goed voor te blijven verdedigen. Aangezien we vandaag makkelijk tot scoren kwamen, zou het aan de aanval zijn om de score verder uit te breiden. Maartje kwam in de rust op de plek van Aniek.

Na de pauze kwam Fiducia door een doorloopbal op 5-2. In de aanval haperde het even. Via 6-2 en 7-3 wist Fiducia nog even in de wedstrijd te blijven. Na de 7-4 van Fiducia was het gedaan met de tegenstander. Jaimey verzilverde een door Luuk versierde strafworp en daarna deed ze het nog eens feilloos over. Bij 12-4 floot de scheidsrechter af en was de derde zege op rij een feit. Wederom was er door alle spelers hard gewerkt en was er een nederlaag uit de eerste wedstrijd weggepoetst.

In de volgende twee weken is er geen wedstrijd voor de D1. Daarna staat er twee keer achter elkaar een wedstrijd tegen Dalto op het programma. De competitie wordt afgesloten tegen koploper TZ. Die afgelopen zaterdag hun eerste nederlaag tegen Victum leden. Zou er nog een verrassing inzitten?

• Rick de Kuijer