Knappe overwinning Fortissimo D1 op Viko D1

Geplaatst 04-02-2018

Geplaatst door Vincent Stekelenburg

Onze D1 kent tot nu toe een moeizaam seizoen. Na 6 wedstrijden was er slechts 1 punt verzameld. Daar kwamen op 20 januari 2 punten bij door een verdiende overwinning op OVVO D1. Het werd 6-3.

Op 3 februari stond de uitwedstrijd tegen Viko op het programma. De eerste wedstrijd was thuis dik verloren met 11-5. We hadden dus wat goed te maken.
De eerste aanval bestond uit Luuk, Maartje (spelend als heer), Jaimey en Fien. In het andere vak stonden Levi, Wesley, Bente en Lysan. Colin was vandaag afwezig en Aniek en Amber waren onze reserves.

We kwamen al snel op een 1-0 achterstand. Gelukkig maakte Jaimey met een schot de 1-1. Na 12, 5 minuut werd er gewisseld.
Het beloofde een spannende wedstrijd te worden. Er werd om en om gescoord. Ons tweede aanvalsvak scoorde er lustig op los. Bente maakte onze tweede en derde met een doorloopbal en een schot. Levi met een prachtige doorloopbal en een heel ver schot onze vierde en vijfde. En het slotakkoord was voor Lysan. Zij scoorde de 6-6 met een schot en met een doorloopbal bepaalde ze de ruststand op 6-7 in ons voordeel.
De verdediging werkte heel hard. Waarbij opviel dat Maartje heel slim verdedigde. Ze kon vaak haar eigen heer laten lopen en kon zo helpen om de sterke heer tegen Luuk over te nemen. Ook Fien en Jaimey konden elkaar vaak goed coachen.

In de tweede helft maakte Aniek haar rentree na een lange blessure. Ze kwam voor Fien in het veld. In de rust hadden we afgesproken om in de aanval langer door te spelen en ook meer het achterveld te gebruiken. Dit bleek een goede zet, want ook het eerste aanvalsvak kwam zo makkelijk tot scoren. Jaimey bracht de score na rust op 6-8 en Aniek bekroonde haar rentree met een slim balletje onder de korf, 6-9. Ondertussen hield het andere vak alles goed dicht. Er werd daar niet meer gescoord! Nadat Luuk met een knappe doorloopbal de stand op 6-10 had gebracht werd er weer gewisseld van functies. Fien kwam terug in het veld voor Aniek.

Viko deed nog wat terug en kwam op 7-10. Daar was Wesley het niet mee eens en scoorde met een knap schot de 7-11. Onze tegenstanders uit Vianen gaven nog niet op en schoten de 8-11 op het bord. Vier minuten voor tijd scoorde Bente haar derde doelpunt van de dag en bracht daarmee de eindstand op 8-12. Amber viel nog verdienstelijk in voor Jaimey.

Door deze overwinning heeft onze D1 de laatste plaats verlaten en hebben ze nu zelfs drie ploegen onder zich.
De trainers Richard en Vincent konden na afloop niks anders dan supertrots zijn op deze kanjers! Ook alle ouders (van alle spelers was er minimaal 1 supporter!) gaven aan een fantastische wedstrijd gezien te hebben. Volgende week staat de wedstrijd tegen Fiducia op het programma. Uit werd ongelukkig met 1 punt verschil verloren. Tijd voor revanche dus!

• Anne Leseman
  • Frans van Rooijen