Viking - Fortissimo 12-13 (5-9)

Geplaatst 28-01-2018

Geplaatst door André Arendse

Viking – Fortissimo 12-13 (5-9)

De ploegen die de twee onderste plekken op de ranglijst in het bezit hadden stonden afgelopen zaterdag tegenover elkaar.

Winst was voor Fortissimo zeker noodzakelijk om niet te ver achterop te raken bij de andere ploegen die op een niet al te florissante plek staan.

Het werd een meer spannende dan spectaculaire wedstrijd.

Doelpunten waren schaars en dat kwam deels door de strakke verdediging van beide ploegen en deels door het ontbreken van net dat beetje geluk in de afronding.

De opening was voor Viking maar Fortissimo had de volle focus op het korfbalspel en niets anders, waardoor het kon uitlopen naar 1-6.

Door de concentratie er goed bij te houden kon tot de rust een verschil van vier doelpunten vast worden gehouden (5-9).

Doelpunten waren schaars en de wedstrijden die Fortissimo eerder heeft afgewerkt tegen Viking hadden altijd een spannend slot omdat de ploeg uit Wijk bij Duurstede nooit opgeeft.

We waren dus gewaarschuwd voor een feller en agressiever Viking.

Fortissimo werd, door de toch wel verrassende opstelling van Viking, gedwongen om wissels en een andere speelwijze toe te passen.

Dat had in het begin van de tweede helft succes want de IJsselsteiners liepen weg naar 5-11.

Op dat moment brak een zeer sterke fase van Viking aan en binnen 10 minuten was het ineens weer een wedstrijd (10-11).

Zoals gezegd ontspon zich een meer spannende dan spectaculaire en doelpuntrijke wedstrijd.

Met twee treffers van de gasten braken er bij de stand van 10-13 vijf zeer spannende minuten aan.

Een uiterste krachtsinspanning van Viking zorgde ervoor dat Fortissimo alle zeilen moest bijzetten om de zo broodnodige overwinning over de streep te trekken.

Dat lukte. Voor de spelers natuurlijk loon naar hard werken maar ook voor de trouwe supporters die ons door dik en dun blijven steunen. Die aanmoedigen waren zeer welkom en hebben zeker bijgedragen aan deze twee punten, die mee gingen naar IJsselstein.

Volgende week komt DWS op visite in IJsselstein. Ook een ploeg die te pakken is, als we net zoals afgelopen zaterdag de volle focus op het korfbalspel kunnen houden.

We gaan er op zeker vol voor.