Fiducia - Fortissimo 28-17

Geplaatst 14-01-2018

Geplaatst door André Arendse

De vorige ontmoeting tegen Fiducia werd redelijk kansloos verloren. Het zou toch mogelijk moeten zijn om deze keer voor een verrassing te kunnen zorgen door punten af te snoepen van Fiducia.

Dan zou het strijdplan goed moeten zijn maar ook de uitvoering daarvan.

De wijze om Fiducia partij te geven bleek de gehele eerste helft de juiste.

Weliswaar was het steeds Fiducia die de voorsprong pakte maar via 4-4 en de 8-8 kon Fortissimo de schade beperken tot een verschil van twee treffers.

De ruststand van 12-10 was meer dan hoopvol zeker ook gezien het feit dat de spelers van Fiducia er onrustig van werden en dat zou in het voordeel van de IJsselsteinse spelers moeten gaan werken.

Van de eerste vier treffers in de tweede helft kwamen er drie uit de handen van de gasten zodat de 13-13 eenzelfde scenario aankondigde als de eerste helft.

Helaas zakte het niveau bij Fortissimo ineens weg en kregen de spelers van Fiducia het vizier op scherp.

Een speelster van Fiducia, die in de eerste helft aardig van het scoren gehouden kon worden, kreeg ineens de geest en ging vrij snel richting waarschijnlijk een persoonlijk record van tien treffers.
Wat zou Fiducia zijn zonder zo’n topschutter?

Bij een stand van 17-15 knalde Fiducia door tot 24-15 in een tijdsbestek van 8 minuten!

Fortissimo probeerde nog met wissels en speelwijze iets van de schade te herstellen maar het verzet was finaal gebroken.

Achteraf hadden er wellicht andere keuzes gemaakt kunnen worden in wissels en speelwijze maar als je binnen een oogwenk met een grote afstand wordt geconfronteerd en de wedstrijd uit handen glipt dan is het waarschijnlijk logisch dat er minder goed overwogen keuzes worden gemaakt.

De grote vraag is dan wel of je het tij kon keren, die kans was bijzonder klein omdat Fiducia de ongerustheid van de eerste helft door die boost kon omzetten in de gedachte dat het zou gaan winnen.

Een groot deel van de wedstrijd was het spannend en het gevoel om toch voor een stuntje te zorgen groeide met de minuut.

Dat je dan in een tijdsbestek van 8 minuten de bekende deksel op de neus krijgt was toch een flinke tik die de spelers van Fortissimo moesten incasseren.

Wat de ploeg uit IJsselstein wel erg steunt, iedere week weer, zijn de supporters die, ondanks dat we in een moeilijke fase zitten, blijven komen aanmoedigen. Ook bij deze uitwedstrijd zaten er net zo veel supporters van Fortissimo als van de thuisploeg.

Volgende week komt koploper Synergo op visite. In de uitwedstrijd werd een hele goede tweede helft neergezet. De ploeg gaat er alles aan doen om de komende week de rug weer te rechten, de schouders er onder te zetten, te leren van wat er deze week beter kon om tegen Synergo zo scherp mogelijk voor de dag te komen.

• Stef van Veenendaal
  • Teun van der Vusse