HKC (U) - Fortissimo 19-16 (8-11)

Geplaatst 17-12-2017

Geplaatst door André Arendse

HKC (U) – Fortissimo  19-16

De belangrijke ontmoeting tegen het Utrechtse HKC stond zaterdag op het programma.

Beide ploegen hadden nog maar twee puntjes verzameld en de verliezer zou de rode lantaarn in de handen gedrukt krijgen.

De wedstrijd werd gespeeld op het geweldige tijdstip van 21.10 uur met nog veel toeschouwers uit IJsselstein.

Twee vlotte treffers zette HKC op voorsprong en de Utrechtse korfballers konden een verschil van drie doelpunten voor elkaar boksen (5-2).

Steeds meer kregen de spelers van Fortissimo vat op de aanvallers van HKC en konden daarom terug komen naar één doelpunt verschil.

HKC bleef de marge op twee houden maar een aanvallend eindsprintje en verdedigend de taken beter uitvoeren zorgden ervoor dat de IJsselsteiners met een driepunts voorsprong de rust in konden gaan (8-11).

Verdedigend hoefde Fortissimo niet veel te veranderen maar aanvallend moest het gevarieerder.

De aanvallen waren in de eerste helft te voorspelbaar.

In de tweede helft had Fortissimo lang het betere van het spel en daarmee ook de voorsprong.

De puntspelers van beide ploegen hadden moeite om de korf te vinden en zowel HKC als Fortissimo gingen daar vervangers voor inzetten. Dat werkte bij de Utrechtse korfballers beter dan bij de bezoekers.

Na de 14-14 werd het ineens weer spannend.

Nog één keer konden de IJsselsteiners een voorsprong pakken (14-15) maar toen brak het moment van de vervangers aan.

De verdediging van Fortissimo liet ineens ongewild en onbedoeld gaten en ruimte vallen en daar profiteerde HKC optimaal van. Dat was heel jammer gezien de het verloop van de wedstrijd tot dan toe.

Van 14-15 ging het naar 17-15 met nog 5 minuten op de klok.

Het werd nog wel 17-16 maar er was onvoldoende tijd om de opgelopen schade te herstellen.

Twee treffers in de laatste minuut gaf een ietwat vertekende uitslag van 19-16.

Onnodig verlies, Fortissimo had na een stroef begin in de eerste helft al snel het heft in handen.

Heel zuur is daarom dat in een slotfase de ploeg alsnog met legen handen naar huis kon vertrekken.

De komende twee weken zijn er geen wedstrijden en kan Fortissimo de wonden likken.

De eerstvolgende confrontatie is volgend jaar tegen Victum uit Houten.