Fortissimo - Viko 12-18 (4-8)

Geplaatst 10-12-2017

Geplaatst door André Arendse

Fortissimo – Viko 12-18 (4-8)

De buren uit Vianen hoefde alleen de Viaanse brug maar over te rijden om de uitwedstrijd tegen Fortissimo te gaan spelen. Weer een echte derby tegen bekende spelers.

Beide ploegen hadden in de  afgelopen vier wedstrijden gemiddeld rond de 20 treffers weten te produceren en gezien de andere uitslagen zouden de ploegen aan elkaar gewaagd moeten zijn.

Helaas werd de werkelijkheid een andere, Viko was en bleef de gehele wedstrijd de bovenliggende partij.

Het begon met een snelle 0-2 maar Fortissimo kon de schade herstellen.

Vanaf de 2-2 liep Viko uit naar een voorsprong van drie doelpunten en bij de stand van 4-7 had Fortissimo via de strafworpstip de gelegenheid om  dichterbij te komen.

Het missen van de stip op zo’n moment was een beetje illustratief voor het verdere verloop van de wedstrijd.

Met een karig aantal doelpunten bij beide ploegen werd de ruststand van 4-8 genoteerd.

Fortissimo had moeite om tot scoren te komen. De factoren, die daar verantwoordelijk voor waren, lagen in een slechte en ongelukkige afronding, te statische aanvalsopzetten, een fellere tegenstander die met “slimme” overtredingen de IJsselsteiners uit het spel trachtte te halen.

Fortissimo had al een paar wedstrijden gespeeld waarin de tweede helft veel beter was dan de eerste helft en het was nu hopen op een herhaling daarvan.

Dan moesten de IJsselsteinse spelers wel veel feller de duels aangaan en vertrouwen terugwinnen voor de afronding van de kansen.

Helaas bleek ook de tweede helft dat Fortissimo tegen dit Viko geen potten kon breken.

Het verschil bleef hangen op vier doelpunten en een gelegenheid om via een strafworp het verschil kleiner te maken en er weer een wedstrijd van te maken werd ook niet gebruikt.

Viko bleef doorgaan met wat ze aan het doen was en Fortissimo had het nakijken.

Een duidelijk 12-18 was het resultaat.

In de laatste confrontatie voor het einde van 2017 tegen HKC (U) zal Fortissimo toch echt uit ander vaatje moeten tappen. Een vaatje waarin passie, focus, beetje geluk, overtuiging, vertrouwen zit.

Fortissimo staat samen met Viking en HKC met ieder 2 punten onderaan, dus het belang hoeft niet verteld te worden.

Op zaterdagavond wordt het net geen nachtwedstrijd want het geweldige tijdstip van 21.05 uur is het moment waarop de wedstrijd in Utrecht zal gaan aanvangen.

• Cees Vink