Arbitrage proof

Geplaatst 16-12-2017

Geplaatst door Webmaster

Van de KNKV-site:

Op zaterdag 11 december is Korfbalvereniging Fortissimo uit IJsselstein "arbitrageproof" verklaard.
Hendrik Jan Brandsma, vertegenwoordiger vanuit de KNKV, reikte in sporthal 'De Oever', vlak voor de wedstrijd van het eerste team van Fortsissimo het certificaat uit aan de voorzitter van Fortissimo (Cees van Steenvoort) en de leden van de scheidsrechtercommissie.
Een mooie mijlpaal voor deze vereniging. Er is de afgelopen tijd hard gewerkt om dit certificaat te verkrijgen.
Fortissimo laat met het behalen van dit certificaat zien, dat het de arbitrage binnen Fortissimo zeer serieus neemt. Dit gaat om het opleiden en begeleiden van scheidsrechters maar ook op de vergroting van spelregelkennis voor alle spelende leden. Een positieve houding van de leden, coaches en supporters richting de scheidsrechters wordt sterk gestimuleerd door Fortissimo.
Met het certificaat ‘Arbitrageproof’ is een eerste belangrijke stap gezet, maar Fortissimo wil nog meer. Er zullen voldoende KNKV-scheidsrechters moeten komen om de maximale bonus van de rompregeling binnen te halen en er zullen voldoende verenigingsbegeleiders moeten worden opgeleid.
Fortissimo is blij dat ze aan het einde van de zaalcompetitie, een aantal jeugdwedstrijdleiders rijker is.
Kortom: een goed scheidsrechterskorps, dat garant staat voor het goed leiden van wedstrijden! Daar is iedereen bij gebaat!'

• Rick de Kuijer