Synergo - Fortissimo 33-24 (22-10)

Geplaatst 19-11-2017

Geplaatst door André Arendse

Synergo – Fortissimo  33-24 (22-10)

In de veldcompetitie doet Synergo in de eerste klasse mee voor de bovenste plek.

Vorig jaar is ze in de zaalcompetitie gedegradeerd uit die eerste klasse en wil dit jaar de strijd aan gaan met veel ploegen uit de regio om die eerste klasse weer terug te veroveren.

Fortissimo was gepromoveerd uit de derde klasse dus op basis van deze voorinformatie kon je een lastige wedstrijd verwachten.

Met strijd en passie spelen, opdrachten goed uitvoeren waren de afspraken afgelopen zaterdag.

De eerste 5 minuten scoorden de ploegen om en om maar na 10 minuten sloeg Synergo een gat van 4 treffers (7-3). Synergo was veel effectiever in de afronding en Fortissimo speelde te mat om het de tegenstander moeilijk te maken.

Persoonlijke fouten werden genadeloos afgestraft met doelpunten.

Fortissimo leverde in de eerste helft op alle fronten half werk af waar Synergo dankbaar gebruik van maakte.

Een ruststand van 22-10 was het gevolg.

Deze wedstrijd winnen zou Fortissimo niet gebeuren maar moest strijdend ten onder gaan. Het verschil kleiner maken betekende dat Fortissimo de tweede helft zou moeten “winnen”.

Gezien de tussenstand zou men dat niet verwachten maar het gebeurde wel.

Verdedigend kon Fortissimo meer druk geven en ook sneller in balbezit komen. Synergo kon in de eerste helft veel kansen achter elkaar creëren in een aanval en met de schotkracht in deze ploeg was dat vragen om problemen.

De aanvallen van Fortissimo werden beter verzorgd. Betere passing, snellere invulling van de functies, fijne schoten uit de beweging en veel minder persoonlijke fouten zorgden ervoor dat het voornemen in de rust, op de mat gelegd kon worden.

Het gevolg was dat het verschil van 12 doelpunten kon worden teruggebracht tot een verschil van 9 treffers.

De tweede helft werd inderdaad gewonnen (11-14) maar was onvoldoende om het verschil helemaal weg te werken.

Het laatste kwartier werd gespeeld met Niels van Houten op de plek van Fabian Pasman.

Fabian speelde zaterdag zijn laatste wedstrijd omdat hij werk en korfballen niet kan combineren.

Een wedstrijd met twee gezichten maar de tweede helft geeft de burger moed.

Als Fortissimo in staat is om het eigen niveau, wat in de tweede helft vaak werd gehaald, in de volgende wedstrijden vanaf de eerste minuut kan etaleren, dan gaan de punten zeker gehaald worden.

Volgende week zal Viking daar het slachtoffer van moeten gaan worden.

• Cees Vink