Fortissimo - Viking 18-17 (12-10)

Geplaatst 26-11-2017

Geplaatst door André Arendse

​De korfballers uit Wijk bij Duurstede waren zaterdag te gast in IJsselstein om de, nu al, belangrijke wedstrijd tegen Fortissimo af te werken.
Belangrijk omdat Viking, samen met HKC en Fortissimo nog zonder punten waren.

Fortissimo opende de score maar al snel nam Viking het initiatief en liep weg naar 3-7.
Viking was in de beginfase feller en scherper dan Fortissimo wat speelde met de rem er op.
Bij de 3-7  was Fortissimo warm gedraaid, ging de rem er af en werd er vrijer en feller gekorfbald.
Het resultaat was dat de voorsprong van vier punten voor Viking als sneeuw voor de zon verdween .

De opmars werd gestopt en Viking kon de draad weer oppakken. Steeds bleven de gasten een doelpunt voor op Fortissimo maar bij 9-10 perste Fortissimo er een slotoffensief uit wat resulteerde in een 12-10 ruststand.

In de slotfase van de eerste helft had Fortissimo verdedigend de zaakjes goed voor elkaar en dat moest de gehele tweede helft wel worden volgehouden. Aanvallend kwamen we ook,  door betere keuzes te maken,  regelmatiger onder de druk van de tegenstander uit.

In de tweede helft waren de ploegen nog meer aan elkaar gewaagd.
Het lukte Viking om na 7 minuten de stand gelijk te trekken (13-13) maar even zo snel namen de IJsselsteiners  weer de touwtjes in handen.
Iedere treffer van Viking kon, bij een stand van 15-13,  worden voorzien van een antwoord waardoor het verschil lang op 2 treffers  in het voordeel van Fortissimo bleef hangen.

Bij beide ploegen was in de tweede helft te zien dat de angst om te verliezen de boventoon voerde boven de wil om te winnen.
Het spel van Viking werd opportunistisch en Fortissimo ging te behoudend spelen.
Had Fortissimo het gas er op gehouden dan was het verschil groter geworden.
In plaats daarvan kon Viking bij blijven en een minuut voor tijd het verschil op de minimale marge brengen.

Gelukkig voor Fortissimo kwam Viking niet verder dan de 17 treffers waar de productie van Fortissimo bleef hangen op 18.
Resultaat was wel een gewonnen wedstrijd en twee hele belangrijke punten.
Viking en HKC blijven nu op 0 punten staan en Fortissimo is van de bekende hatelijk 0 af.

Volgende week speelt Fortissimo tegen DWS in Kootwijkerbroek.

• Rick de Kuijer