Fortissimo - Fiducia 17-25 (6-12)

Geplaatst 12-11-2017

Geplaatst door André Arendse

Fortissimo – Fiducia  17-25 (6-12)

De eerste klap is een daalder waard, luidt het spreekwoord.

Fortissimo had graag in de eerste competitiewedstrijd die eerste klap uitgedeeld maar de realiteit was dat ze deze klap moest incasseren.

Fiducia kon in de eerste helft van de wedstrijd het verschil maken en de basis leggen voor een ruime overwinning.

Het eerste kwartier vielen de doelpunten netjes om en om maar het tweede deel van de eerste helft was volledig in handen van de gasten uit Vleuten.

Fortissimo vergat mee te scoren, had iets meer pech in de afronding dan de tegenstander en dat resulteerde in een 6-12 ruststand.

De achterstand was best aanzienlijk maar de tweede helft moesten we meer vertrouwen gaan zoeken in de afronding. Fortissimo moest er in ieder geval voor zorgen dat de achterstand niet groter zou worden door meer strijd in de soms fysieke duels te gooien.

Fortissimo begon met een wissel die er voor zorgde dat binnen drie minuten het verschil was teruggebracht tot 4 doelpunten (8-12). Het leek er dus op dat de intenties konden worden omgezet in daden.

Fiducia was zaterdag echter te scherp om de inhaalrace voort te laten duren en met drie treffers was het verschil op 7 treffers gezet.

Natuurlijk was het bij een stand van 9-17 lastig voor Fortissimo om nog te hopen op een goede afloop maar werd er wel hard gewerkt om het verschil niet nog groter te laten worden.

Dat lukte niet omdat Fiducia in staat was om het scorend vermogen te verleggen naar andere spelers en  was de wedstrijd bij 11-24 natuurlijk gespeeld.

Berustend in een verlies ging Fortissimo iets meer ontspannen schieten waardoor de laatste 10 minuten voor de spelers uit IJsselstein waren.

De ene treffer van Fiducia in die laatste fase werd voorzien van zes treffers van Fortissimo wat de stand een beetje beter aanzien gaf.

De 17-25 was desondanks duidelijk genoeg om aan te tonen dat Fortissimo flink aan de bak moet de komende wedstrijden.

• Cees Vink