Korbis - Fortissimo 26-12 (14-6)

Geplaatst 08-10-2017

Geplaatst door André Arendse

Categorie scheidsrechters

Koploper Korbis uit Waddinxveen was zaterdag de ontvangende partij voor Fortissimo.

Korbis had nog geen punt verloren en op één wedstrijd na, alle partijen beëindigd met meer dan 20 doelpunten voor.
Fabian Pasman en Joelle Rehorst waren bij Fortissimo afwezig en werden prima vervangen door Inez Boer en Niels van Houten.

Had Fortissimo nog het idee dat, hopelijk geholpen door een mindere dag van de tegenstander, er iets te halen was in Waddinxveen, na 11 minuten veranderde de spelers uit Waddinxveen de hoop in een illusie.
Na de 2-2 stand zorgden vier treffers op rij van Korbis dat Fortissimo een 6-2 achterstand kreeg te verwerken.
De IJsselsteiners konden lang het verschil op die vier treffers houden maar superscherp schietende mannen van Korbis lieten een 14-6  ruststand noteren.

Het was niet zo dat Fortissimo geen kansen kon creëren, integendeel. De afronding was deze zaterdag echter niet wat het zou moeten zijn. Schoten raakten de korf vaak niet eens en ook de opgelegde kansjes bij de korf konden niet omgezet worden in doelpunten.
Als je daar dan een tegenstander treft waar de mannen uit alle mogelijke posities dit wel voor elkaar kregen, was het natuurlijk lastig korfballen.
In de eerste helft werden ook onnodige plaatsfouten gemaakt wat drie tegentreffers opleverde.
Het zou dus een lastig middagje gaan worden in Waddinxveen.

De tweede helft werd een kopie van de eerste. Het enige verschil was dat Korbis geen 14 maar 12 treffers liet noteren in de tweede helft. Tegenover weer 6 van Fortissimo gaf dit een duidelijke uitslag van 26-12.

Opvallend was dat er bij de tegenstander maar één damestreffer was te bewonderen die ook nog eens voortkwam uit een plaatsfout van Fortissimo.
Korbis is veruit de beste ploeg van deze competitie en gaat de kampioen worden.
Het is dan wel te hopen voor deze ploeg dat er bij de mannen niet een blessure gaat vallen want Korbis is wel heel erg afhankelijk van de schotkracht bij de mannelijke spelers.

Volgende week gaat Fortissimo de krachten weer meten met Viking. Deze ploeg staat met Reeuwijk en Fortissimo op 4 punten dus hoeft het belang van deze wedstrijd niet benoemd te worden.
Wedstrijd van afgelopen zaterdag vergeten, scherp gaan trainen en de laatste wedstrijd voor de zaalcompetitie begint het vuur uit de sloffen gaan spelen om Viking op twee punten achterstand op de ranglijst te krijgen.

• Stef van Veenendaal
  • Teun van der Vusse