Fortissimo - Rapid 11-19 (6-11)

Geplaatst 01-10-2017

Geplaatst door André Arendse

Rapid uit Haarlem was zaterdag de tegenstander van Fortissimo.
In de zaalcompetitie speelt deze ploeg nog in de eerste klasse, vorig jaar is het in de veldcompetitie daaruit gedegradeerd.
De Haarlemse ploeg is er dus alles aan gelegen om dit jaar weer te promoveren naar de eerste klasse maar hebben in Fiducia en Korbis geduchte concurrenten.
Rapid had vorige week Fiducia een flinke oorwassing gegeven door de ploeg uit Vleuten met de staart tussen de benen en een 26-15 uitslag naar huis te sturen.
Fortissimo, voor het eerst sinds jaren weer spelend in de tweede klasse, zou dus een flinke kluif te verwerken krijgen.

De opening was voor de tegenstander maar Fortissimo scoorde netjes mee.
Bij een stand van 4-4 nam Fortissimo brutaal een voorsprong van 6-4 maar Rapid ging aanvallend met een betere rebound spelen waardoor er meerdere kansen per aanval genomen konden worden.
Verdedigend deed Rapid niet veel anders maar het waren de IJsselsteinse spelers die in deze fase veel opgelegde kansen onbenut lieten.
Het was daarom dat Rapid wel bleef scoren en Fortissimo niet wat resulteerde in een 6-11 ruststand.

Het zou een hele opgaaf gaan worden maar als Fortissimo het scoren en benutten van kansen weer kon pakken dan kon het een wedstrijd worden.
Rapid was echter te goed om de IJsselsteinse ploeg dichterbij te laten komen.
Tot 10-15 en een kwartier voor tijd werd het verschil van vijf doelpunten in ieder geval niet groter.
Beide ploegen gooiden er verdedigend nog een schepje bovenop zodat er nog maar vijf doelpunten waren te bewonderen in de slotfase.
Helaas was de verdeling van die vijf treffers niet helemaal eerlijk (1-4) zodat de eindstand van 11-19 een goede afspiegeling was van de krachtsverhouding.

Fortissimo heeft in ieder geval de huid duur verkocht en weer een flink aantal leerpunten te pakken.
Volgende week staat de uitwedstrijd tegen koploper Korbis in Waddinxveen op het programma en de week daarna wordt de eerste helft van de veldcompetitie afgesloten met een thuiswedstrijd tegen Viking.