Animo uit, altijd lastig..

Geplaatst 02-10-2017

Geplaatst door Andre van Haaften

Na een onstuimige traningsweek en recuperatie na afgelopen weekend vertrok Fortissimo A2 is volledigheid met matig weer naar de blauw-gele velden van Animo in Geldermalsen. Het was al snel duidelijk dat het een rommelig begin zal worden, de thuisploeg wist niet op welk veld er gespeeld moest worden en er was nog geen scheidsrechter te bekennen. Met enige vertraging was er dan toch het eerste fluitsignaal en begonnen de ploegen aan de wedstrijd.

Fortissimo en Animo die elkaar de afgelopen jaren al enkele keren tegen kwamen, nooit zonder enige confrontatie waren beide gebrand op een overwinning. Animo dat 4 weken geleden 30 seconden voor tijd de overwinning uit handen gaf en Fortissimo omdat ze nog iets recht te zetten hadden.

De start van de wedstrijd was aan de kant van Fortissimo goed verzorgd, de verdediging zat op slot en de aanval was vlijmscherp. De eerste 2 schoten van Matthijs tekende gelijk voor de wissel (0-2). Ook de tweede aanval van Fortissimo had weinig moeite met de Geldermalsense defensie, na 5 doelkansen was het alweer tijd voor een wissel (0-4). Fortissimo bleef de druk op de verdediging hoog houden wat resulteerde in veel 1-schots-aanvallen voor Animo, terwijl aan eigen kant het voornamelijk in de kracht van de herhaling zat. Fortissimo die met 75 doelkansen, waarvan maar 19 rebounds werden verloren, een ruimte voorspong neerzette in de rust (2-13).

In de rust was er voor deze coach dan weinig op te merken en was het voornamelijk het temporiseren van de euforie en vasthouden van de concentratie. Dit bleek een juiste aanpak en de tweede helft toonde hetzelfde beeld als de eerste. Fortissimo dat uit veel varianties wist de al ruimte voorspong verder uit te bouwen (4-20). De buit was binnen en daardoor was het tijd om de reservebank nog wat tijd te gunnen. Kim, Matthijs en Senne maakte plaats voor Serena, Antoine en Tom en in de nieuwe formatie ging Fortissimo gestaag door richting het laatste fluitsignaal. In de slotfase, dit deze week een stuk aantrekkelijker was dan de vorige week, wist Fortissimo nog 4 maal de korf te vinden, maar moest ook 2 tegendoelpunten trotseren (6-24).

Met doelpunten van elke basisspeler en een algemeen rendement van 18% was het, ondanks het weer, een aantrekkelijke wedstrijd in Geldermalsen.

Matthijs (5), Menno (3), Niels (2), Senne (4), Chiara (4), Cheyenne (2), Inge (3), Kim (1)

• Marli Heil