Reeuwijk - Fortissimo 22-23 (8-10)

Geplaatst 24-09-2017

Geplaatst door André Arendse

Reeuwijk – Fortissimo 22-23 (8-10)

Zowel Reeuwijk als Fortissimo begonnen de wedstrijd zaterdag met 2 punten uit 3 wedstrijden.

Om in ieder geval in de middenmoot van de ranglijst te komen moest er gewonnen worden.

Er ontpopte zich in het zon overgoten Reeuwijk een zeer attractieve, sportieve en spannende wedstrijd.

Het publiek was waarschijnlijk de grote winnaar.

Goed voorbereid begon Fortissimo aan de wedstrijd maar kon niet voorkomen dat Reeuwijk al na twee minuten een 2-0 voorsprong nam.

Drie treffers op rij zorgden ervoor dat Fortissimo voor het eerst op voorsprong kon komen maar was die bijna net zo snel weer kwijt (4-3).

De ploegen waren zeer aan elkaar gewaagd en er werden leuke duels op de mat gelegd die door een prima leidsman vaak juist werden beoordeeld.

Het was eigenlijk wachten op het moment dat één van de twee ploegen een gat kon slaan van meer dan één treffer.

Fortissimo kreeg steeds meer grip op de individuele tegenstander en dat zorgde ervoor dat de Reeuwijkers niet verder kwamen in de eerste helft dan tot 8 treffers waar Fortissimo de 10 kon vol maken.

In de rust werden de van tevoren gemaakte afspraken nog even in herinnering gebracht en moest Fortissimo geen last krijgen van een dipje want de ploeg die even niet bij de les zou zijn, kreeg waarschijnlijk de deksel op de neus.

Het eerste kwartier deed Fortissimo wat het moest doen. Geen onnodige kansen weggeven en in de aanval met veel geduld onder de druk van de tegenstander uit zien te komen en te blijven.

De twee punten voorsprong werd het eerste kwartier vastgehouden maar toen lukte het de Reeuwijkers toch om het gat te dichten.

Dat gaf de tegenstander weer hoop op een goede afloop wat natuurlijk jammer was.

Pure concentratie en focus op het korfbalspel en de afspraken boorden de IJsselsteiners de hoop van de tegenstander de grond in door toch weer een stand van 14-16 op de borden te toveren.

Tot 8 minuten voor tijd kon Fortissimo het verschil op twee doelpunten houden (17-19) maar Reeuwijk bleek een taaie opponent.

Twee hard werkende ploegen persten er op deze heerlijke zonnige zaterdagmiddag een slotoffensief uit wat in de allerlaatste minuut, bij de stand van 22-22, resulteerde in een fraaie afstandstreffer van de ploeg uit IJsselstein.

Iedereen dacht dat de buit binnen was maar niemand had zicht op het klokje van de scheidsrechter dus was het billenknijpen.

Het grootste deel van de wedstrijd had Fortissimo de voorsprong en het leek er op dat de 22-23 ook de eindstand ging worden tot de scheidsrechter nog een strafworp toekende aan Reeuwijk.

Op dat moment leek het een onterechte stip en de videobeelden bevestigde dit.

Maar goed, Reeuwijk werd dus in de gelegenheid gesteld om een puntendeling op de mat te leggen.

Heeft Fortissimo een jonge ploeg met een gemiddelde leeftijd van net boven de 22 jaar, de ploeg uit Reeuwijk zal daar niet veel voor onder doen.

Bij Reeuwijk was er kort overleg over wie de stip durfde te nemen, dat was al een voorteken dat het voor Fortissimo nog wel eens goed kon aflopen.

De druk voor de speler van Reeuwijk, die niet wegliep voor de verantwoordelijke taak, was duidelijk te groot en miste de strafworp.

Meteen daarna was het einde wedstrijd.

Je kunt zeggen dat Fortissimo door het oog van de naald is gekropen maar gezien het wedstrijdbeeld was dit toch wel een terechte uitslag.

Met deze prestatie en dan vooral de manier waarop deze is neer gezet belooft nog wat voor de komende wedstrijden.

Met deze inzet en focus gaat Fortissimo het iedere tegenstander zeer lastig maken.

Volgende week moet Rapid uit Haarlem daar dan het slachtoffer van gaan worden.

• Marli Heil