Fortissimo - Vriendenschaar (B) 14-20 (7-7)

Geplaatst 10-09-2017

Geplaatst door André Arendse

Fortissimo – Vriendenschaar (B) 14-20 (7-7)

Na de nederlaag tegen Fiducia vorige week moest Fortissimo deze week de punten gaan pakken tegen Vriendenschaar uit Bodegraven. Ook Vriendenschaar had de eerste wedstrijd verloren.

Zonder aanvoerder Martin Rijke en met Rody van Houten als verdienstelijk invaller werd de gemiddelde leeftijd nog eens naar beneden gehaald. Die zat zaterdag op zo’n 22 jaar.

De tegenstander bracht duidelijk meer routine mee en toch bleef Fortissimo tot 2-2 in het spoor van de tegenstander die vervolgens wel uitliep naar een 2-5 stand na 23 minuten spelen.

Doelpunten ware schaars in de eerste helft. Fortissimo knokte zich netjes terug in de wedstrijd en via een 5-5 tussenstand gingen de ploegen rusten met 7-7.

Fortissimo was er van overtuigd dat dat het vandaag kon winnen maar dan moest, vooral verdedigend, de aandacht er bijgehouden worden.

Er werden nogal wat doelpunten doorgelaten die het gevolg waren van gretigheid en onoplettendheid van de IJsselsteinse verdedigers.

Aanvallend moest er veel meer gelopen worden om het de verdedigers van Vriendenschaar niet al te makkelijk te maken.

Fortissimo slaagde in die opzet want na 6 minuten nam het een voorsprong van drie punten (10-7).

Helaas presteerde de tegenstander hetzelfde en na 10 minuten was de stand weer gelijk getrokken.

Via 11-10 nam de IJsselsteinse ploeg wel weer een voorsprong maar toen braken er  zeer onfortuinlijke 10 minuten aan.

Ieder schot van Vriendenschaar was ineens raak en via zes schoten en zes doelpunten stond Fortissimo ineens met 5 doelpunten achter (11-16).

Zo snel als de bevlieging van de tegenstander kwam zo snel was deze ook weer verdwenen.

Fortissimo kon het scoren weer oppakken maar iedere IJsselsteinse treffer werd voorzien van een tegentreffer zodat het gat niet meer gedicht kon worden.

De eindstand van 14-20 doet vermoeden dat het een makkelijke overwinning was voor de gasten uit Bodegraven maar in werkelijk waren zij 10  minuten in de wedstrijd super scherp waardoor het verschil ontstond. Tot die tijd was het een wedstrijd die alle kanten op kon.

Helaas een verloren wedstrijd maar in ieder geval wel een wedstrijd waar de jonge IJsselsteinse ploeg op door kan borduren.

Volgende week komt HKC uit Utrecht op visite. HKC en Fortissimo hebben beide nog geen punten gehaald dus het wordt voor beide ploegen belangrijk om niet te ver achterop te raken bij de rest van de ploegen.