Fortissimo - Luno 20-16 (8-10)

Geplaatst 28-05-2017

Geplaatst door Ellen Arendse

Fortissimo – Luno  20-16 (8-10)

Zaterdag moest het dan gebeuren. Op eigen kracht de tweede plek op de ranglijst bemachtigen om zo een wedstrijd voor promotie naar de tweede klasse af te dwingen.

Er moest dan één punt gehaald worden om zo de concurrenten Tiel’72 en Devinco achter ons te houden.

Het weer was heerlijk warm, misschien wel iets te warm, waardoor beide ploegen er een tegenstander bij hadden, de zon.

We begonnen scherp want in de eerste minuut was de 1-0 al te noteren. Binnen diezelfde minuut trok Luno de stand weer gelijk. Binnen 10 minuten stond het 4-4 en als het maken van doelpunten in dit tempo zou door gaan, dan zou het wel eens een doelpuntrijke wedstrijd kunnen worden.

De ploegen hielden elkaar in evenwicht maar na de 6-6 nam Luno brutaal de leiding door het enige dames doelpunt van gasten uit Linschoten en liep zelfs weg naar een driepunts voorsprong (6-9).

Even leek het er op dat eenzelfde scenario zich ging ontwikkelen als vorige week tegen Devinco.

We gingen in ieder geval met twee punten achterstand de rust in (8-10).

Geleerd van vorige week werd in de rust de tijd genomen om de puntjes op de bekende i te zetten.

Vooral aanvallend moesten we meer brengen en min of meer gedwongen door de tegenstander moesten de accenten verlegd worden.

De overtuiging dat het allemaal goed ging komen was er gelukkig en zo gingen we ook de tweede helft beginnen.

Binnen 7 minuten hadden we de achterstand weggewerkt en stoomden door drie treffers op rij door naar een voorsprong van twee punten (14-12).

Na de 15-13 kon Luno via een vrije bal en een strafworp toch weer langszij komen.

Door die uiterste krachtsinspanning van Luno waren hun krachten ook meteen verdwenen als sneeuw voor de zon en konden wij de druk er vol op houden.

Het resultaat was dat wij in een tijdsbestek van 5 minuten de stand naar 20-15 konden tillen.

De zestiende treffer van Luno was voor de bekende statistieken.

Geen makkelijke overwinning maar weer heerlijk dat we vol aan de bak moesten. Op deze manier blijf je scherp en gefocust en dat moet zijn vruchten gaan afwerpen in de laatste wedstrijd van dit seizoen.

Volgende week mogen we tegen Reehorst uit Ede proberen om onze promotie in de zaal luister bij te zetten door de dubbel te gaan pakken.

In ieder geval al geen verloren seizoen maar als je dan toch zo dichtbij bent, dan moeten we het maar gaan pakken, zou ik zeggen.

Zodra bekend is waar en hoe laat onze promotiewedstrijd wordt gespeeld zal dit via de site gecommuniceerd gaan worden.

We hopen op wederom veel toeschouwers hoewel dit nu wel spannend zal worden omdat we ook in dat weekend ons jaarlijks kamp hebben.

Een hoogtepunt voor iedereen binnen de vereniging dus wordt het nu voor de toeschouwers erg lastig om een keuze te maken.

We hopen natuurlijk op heel veel steun want die heeft ons in de zaalwedstrijd enorm geholpen.

Na de wedstrijd werden Ilvy, José en Frank letterlijk en figuurlijk in het zonnetje gezet.

Ilvy stopt als teambegeleidster en José en Frank gaan genieten van een leven zonder korfbal.

Alle drie hebben een grote bijdrage geleverd aan het succes van dit jaar en we zullen ze als speler maar nog meer als persoon erg gaan missen.