Devinco - Fortissimo 16-13 (9-7)

Geplaatst 21-05-2017

Geplaatst door André Arendse

Devinco – Fortissimo  16-13 (9-7)

Zaterdag konden wij een promotiewedstrijd veilig stellen door één punt te halen in Deventer bij Devinco.

De eerste ontmoeting kende een uitslag van 19-9 voor ons maar de eerlijk gebied te zeggen dat Devinco toen veel schoten uit de korf zag draaien.

Het zou zaterdagmiddag zeker geen makkelijke opgave worden want waar wij het onderspit moesten delven tegen koploper DWS, wisten de korfballers uit Deventer DWS wel een nederlaag toe te brengen.

Wij begonnen de wedstrijd veel te slap wat resulteerde in een 3-0 achterstand binnen drie minuten.

Het tij kon gelukkig nog wel  gekeerd worden en we konden na de 4-4 tot twee keer toe op voorsprong komen.

Verdedigend deden we niet wat we hadden afgesproken. Te gretig verdedigen in de kleine ruimte leverde Devinco onnodig veel opgelegde mogelijkheden op om te scoren.

Na de 6-6 kon Devinco voor rust nog drie keer de korf vinden en wij één keer.

Resultaat was een 9-7 ruststand.

Verdedigend speelden wij te gretig op de verkeerde momenten. Devinco kwam daardoor te makkelijk tot doelpunten.

Aanvallend was er te weinig beweging en konden wij, ondanks de vele doelpogingen, de bal er maar niet in krijgen.

We wisten dat we veel beter konden en moesten er ook vertrouwen in houden dat het schot ons niet de gehele wedstrijd in de steek zou laten.

Er was nog geen minuut gespeeld of Devinco mocht via haar vierde strafworp het verschil voor het eerst in de wedstrijd op drie punten zetten.

Wie er bij ons ook schoot, de bal wilde er gewoon niet in.

Ons probleem werd nog groter toen de heer van Jasper binnen de minuut twee treffers op zijn conto kon bijschrijven met als resultaat een verschil van vier punten (12-8).

Twee treffers van Devinco werden goedgekeurd terwijl deze 100% verdedigd waren.

Dat was ook wel iets wat er nog bij kon.

Via een uiterste krachtsinspanning lukte het ons toch nog om terug te komen tot 13-12 maar de heren van Devinco, die 14 van de 16 treffers noteerden, gooiden de wedstrijd op slot met drie treffers waar wij er nog maar één tegenover konden zetten.

Een jammerlijk verlies in een wedstrijd waar het scorend vermogen ons in de steek liet en we verdedigend te veel onnodig hebben weggeven.

Tel daarbij op de scherp schietende mannen van Devinco en je hebt twee uur voor niks in de auto gezeten.

Aanstaande zaterdag moeten we het tegen Luno beter gaan neerzetten. Veel agressiever en met het koppetje spelen. Een punt moet gehaald worden, anders duurt het seizoen nog iets langer als Tiel en Devinco wel winnen. Je zult dan eerst een driekamp moeten spelen voor je überhaupt toekomt aan een promotiewedstrijd.

In ieder seizoen speel je een keer een matige wedstrijd. Die hebben we zaterdag afgewerkt dus gaat het tegen Luno weer zoals we het kunnen. Met de steun van ons eigen publiek moeten we het karwei gaan afmaken.

• John Arends