Gemini - Fortissimo 15-18 (11-8)

Geplaatst 05-02-2017

Geplaatst door André Arendse

Gemini – Fortissimo 15-18 (11-8)

Koploper Viking is deze competitie tegen slechts één nederlaag opgelopen en dat was tegen Gemini, onze tegenstander van afgelopen zaterdag.

Vorige week had datzelfde Viking maar ternauwernood de return tegen Gemini kunnen winnen.

We waren dus gewaarschuwd.

Ondanks die waarschuwingen werd het een hele lastige middag voor ons.

Tot 3-3 konden beide ploegen elkaar nog volgen en na de 5-4 voorsprong hadden we de hoop om verder uit te lopen.

Ons spel in de eerste helft liet dat echter niet toe. Meer tegen onszelf spelend konden wij tot 8-8 Gemini blijven volgen maar kondigde een vervelend scenario zich aan.

Drie treffers van Gemini lieten een ruststand zien van 11-8.

In de rust moesten we elkaar eens goed en diep in de ogen kijken en concluderen dat we op deze manier van spelen deze wedstrijd nooit zouden gaan winnen.

Vanuit het team zelf kwam de optie om het in een vak verdedigend anders aan te pakken.

Het voorstel werd collectief gedragen maar dat betekende nog niet dat de uitvoering ook goed zou zijn.

We moesten echt uit een ander vaatje gaan tappen.

Het vervelende scenario, wat voor rust zo nadrukkelijk op de deur klopte, leek zich verder te ontwikkelen door een snelle treffer van Gemini (12-8).

Drie treffers binnen vier minuten brachten ons dichterbij en ons spel werd ook veel beter dan voor de rust.

Bij de 13-12 was het wachten op het moment dat we er op en er over konden gaan maar Gemini was absoluut niet van plan om dat te laten gebeuren.

Tot 14-14 kon het echt nog alle kanten op.

Bij deze stand waren wij nu wel in staat om ons koppetje erbij te houden en bleven we met elkaar door hard te werken geloven in een goede afloop.

Met nog 12 minuten op de klok konden we eindelijk de voorsprong weer terug veroveren en met vereende krachten namen we twee punten voorsprong met 7 minuten te spelen (14-16).

Met een laatste krachtsinspanning kon Gemini hun vierde en laatste treffer van de tweede helft laten noteren.

De treffer van Martin gaf ons weer wat lucht en ook een deuk in vertrouwen bij Gemini.

José maakte het karwei gelukkig af door de eindstand van 18-15 neer te zetten.

Een rare wedstrijd waarin wij het onszelf moeilijk hebben gemaakt. Wat natuurlijk wel goed is om te zien is dat we over veerkracht beschikken om het tij tijdig te keren.

Dat moeten we echter niet te vaak doen want dat is niet goed voor de gezondheid van onze toeschouwers.

Na deze overwinning was het afwachten wat onze concurrenten voor de tweede plek zouden doen.

Triade en Nikantes verloren hun wedstrijd zodat deze nu, met nog drie wedstrijden te spelen, op 6 punten achterstand staan.

Animo won en staan nu 5 punten achter ons.

De snelle rekenaar komt tot de conclusie dat wij, bij winst volgende week tegen Triade, de tweede plek veroverd hebben en niet meer in te halen zijn.

Dat betekent dan een extra wedstrijd om voor een plek in de zo gewilde tweede klasse te strijden.

• Marli Heil