Fortissimo - Triade 22-14 (11-5)

Geplaatst 12-02-2017

Geplaatst door André Arendse

Fortissimo – Triade 22-14 (11-5)

De opdracht was afgelopen zaterdag duidelijk. Winnen van Triade om de tweede plek te veroveren die recht geeft op een promotiewedstrijd.

Dat willen we gaan bewerkstelligen met goed korfbal waarbij het plezier niet vergeten moet worden.

De tribunes zaten weer lekker vol en onze jeugd trommelde er flink op los.

Een heerlijke entourage om je spelletje te spelen.

Onze intenties werden binnen 5 minuten duidelijk. Een 2-0 voorsprong werd uitgebouwd naar 4-1.

In de vorige ontmoeting met Triade konden we de laatste 20 minuten van de wedstrijd pas los komen dus dat moesten we dit keer anders doen.

Triade wist onze voorsprong terug te brengen tot het minimale verschil van één doelpunt (5-4).

De strijdlust was prima en het enige minpunt wat benoemd kan worden is de blessure van Bob.

Met blessures aan beide enkels moest hij het veld ruimen. Jasper van der Lee was zijn vervanger en deed dit zoals verwacht vlekkeloos.

Het was wel even zoeken naar de rolverdeling in dat vak maar die was snel gevonden.

In die zoektocht naar de balans bleef Triade ons volgen maar toen de oplossingen waren gevonden stoomden we ook meteen door van 7-5 naar een 11-5 ruststand.

Verdedigend hadden we het goed voor elkaar. Dat kan ook niet anders als je maar 5 doelpunten door laat. Onze aanvallen zagen er voor het overgrote deel zeer goed uit. Snelle loopacties waardoor de bal ook snel rond kon blijven gaan en prima variatie in de functieverdeling, waar dit mogelijk was.

We moesten de tweede helft ook bij de les blijven en er voor onszelf en het vele publiek een leuke avond van maken.

We waren nog geen 2 minuten onderweg in de tweede helft of de onze eerste twee treffers tilden de stand naar 14-5.

Het verschil van negen doelpunten werd zelfs via de 16-6 op 10 gebracht.

In deze fase van de wedstrijd lieten wij de teugels wat vieren en begon Triade van grote afstand en zonder rebound te schieten. Naast het vele balbezit wat we daardoor hadden, hadden vooral de dames van Triade hun dag door er ook nog een paar ballen in te schieten. Geluk kan je het niet noemen want als het je vijf keer lukt om op die manier te scoren dan is er iets anders aan de hand.

Door de benutte strafworp van Jasper, zijn tweede treffer, werd het signaal afgegeven dat wij de teugels weer wat strakker in handen gingen nemen.

De aanvallen zagen er weer prima uit en de twaalfde treffer van Triade werd voorzien van een antwoord door Fabian en Nadine (20-12).

In de laatste 5 minuten van de wedstrijd kreeg iedere treffer van Triade  een tegentreffer van ons te verwerken en bij 22-14 vond de scheidsrechter het welletjes.

Er kan geen andere conclusie getrokken worden dat wij het deze wedstrijd prima voor elkaar hadden. Individueel goed gedaan wat gedaan moest worden waardoor we als collectief niet te verslaan waren. Het vele publiek, de spandoeken, het heeft ons absoluut geholpen om dat stapje extra te zetten.

Missie geslaagd zeggen we dan, de tweede plek is binnen en een promotiewedstrijd staat in ieder geval op het programma.

Maar………….een theoretische kans om kampioen te worden is er nog altijd en iedereen die mij een beetje kent weet dat ik pas klaar ben, als ook de theoretische kans om iets te pakken er niet meer is.

Volgende week gaan wij er alles aan doen om de wedstrijd tegen Viking te winnen om zo het verschil met deze koploper op twee punten te krijgen. We moeten dan nog maar zien of Viking de uitwedstrijd tegen Animo, waar het altijd lastig is om punten uit Geldermalsen mee te nemen, kan winnen.

Daarbij is dan ook nog wel van belang dat wij de laatste wedstrijd van Nikantes winnen, iets wat ook niet zo maar even gedaan is.