Fortissimo - Koveni 23-15 (14-8)

Geplaatst 29-01-2017

Geplaatst door André Arendse

Fortissimo – Koveni  23-15 (14-8)

Koveni  was zaterdag onze tegenstander. De buren uit Nieuwegein hebben zich min of meer al neergelegd bij een degradatie. De enige winstpartij van de Nieuwegeiners was tegen ons.

Natuurlijk waren wij gebrand op een revanche maar het was belangrijker om de punten te blijven verzamelen om mee te blijven doen voor de bovenste twee plekken op de ranglijst.

De tweede plek, die recht geeft op een promotiewedstrijd, komt steeds meer in zicht.

We winnen zelf onze wedstrijden en de tegenstanders snoepen onderling punten van elkaar af.

In tegenstelling tot de eerdere ontmoeting met Koveni kwamen wij nu wel goed uit de startblokken.

Via 2-0 liepen we binnen een kwartier uit naar 9-4.

Drie fraaie afstandstreffers tilden het verschil zelfs naar 7 doelpunten en met overtuiging werd de 14-8 ruststand bereikt.

Het was een flinke marge die we hadden opgebouwd en de boodschap was om de tegenstander in ieder geval niet dichterbij te laten komen om ze op die manier weer hoop te geven op een goede afloop.

Verdedigend moesten wij vooral in de korfzone attenter zijn en niet te gretig reageren op een wegstappende rebounder.

De tweede helft begon met een doelpunt van Koveni maar via de 15-10 tilden Martin en José het verschil weer naar 7 doelpunten.

Bij ons hadden alle spelers de mogelijkheid om tot scoren te komen en dat gaf af en toe wat ongeduldige aanvallen te zien.

Dat is ook het enige wat we ons deze wedstrijd kunnen verwijten. Onvoldoende de variatie in de functies en te snel afronden waardoor we te snel de bal kwijt waren.

Het is wel logisch als je tijdens het spel zo vrij wordt gelaten, dan is de verleiding groot om snel je kans te pakken.

Gelukkig konden we dit in het tweede gedeelte van de tweede helft recht zetten en na de 18-13 wisten we toch nog vijf  keer de korf te vinden waar Koveni bleef hangen op twee doelpunten.

Een zeer overtuigende 23-15 overwinning in een wedstrijd waar alle spelers van ons tot scoren zijn gekomen.

Voor de wedstrijd tegen Koveni hadden wij Triade in de ranglijst op twee punten achter ons staan.

Door de winst van Nikantes op datzelfde Triade, staan wij nu op een tweede plek met vier punten achterstand op de koploper Viking en vier punten voorsprong op Nikantes en Triade die samen de derde plek in het bezit hebben.

Viking en Fortissimo moeten in de laatste 4 wedstrijden nog tegen Nikantes en Triade spelen en treffen elkaar ook nog in Wijk bij Duurstede.

Naast deze ontmoetingen staat voor Viking in het laatste duel van de competitie nog een wedstrijd tegen Animo op het  programma en moeten wij volgende week tegen Gemini gaan strijden.

Er is dus helemaal niets te voorspellen in deze competitie en dat maakt de opdracht vrij simpel.

Zelf alle wedstrijden winnen en  maar afwachten wat de concurrentie doet.

Een spannend slot van de competitie dient zich aan.

• Rick de Kuijer