Triade - Fortissimo 17-23 (9-9)

Geplaatst 11-12-2016

Geplaatst door André Arendse

Triade uit Nieuwpoort ontving zaterdag Fortissimo. Beide ploegen stonden met vier punten in de middenmoot.
Viking en Nikantes moesten tegen elkaar spelen dus bij winst op Triade zouden wij ons weer in de top drie kunnen nestelen. Onze trouwe supporters Joke en Helmut waren door dochter Ellen naar Groot-Ammers gereden om ons wederom aan te moedigen.

Vooraf hadden we het accent meer op het verdedigend concept gelegd. Als we Triade van het scoren konden houden en aanvallend ons niveau konden halen zou er niets aan de hand mogen zijn.
De eerste helft liep het verdedigend niet helemaal zoals we van tevoren bedacht hadden. Dat was mede de verdienste van Triade die het ons lastig maakte om ons verdedigend spel te spelen.
Dat resulteerde in een snelle 1-3 achterstand.
Met hard werken konden we tot 4-4 terug komen maar Triade is geen slecht korfballende ploeg en voor we het wisten hadden ze de twee punten verschil weer te pakken (5-7).
Aanvallend was het beetje zwoegen en konden we nog niet de echte ontspanning vinden.
De werklust van vorige week was gelukkig wel meegenomen naar Groot-Ammers dus met een 9-9 ruststand konden we redelijk gerust de kleedkamer opzoeken.

De rust kwam wel als geroepen want we konden even onze rust pakken en andere afspraken maken.
Verdedigend gingen we het anders aanpakken in de hoop dat het voor ons zelf in ieder geval duidelijker zou zijn met het gevolg dat het dan voor de tegenstander moeilijker zou moeten worden om doelpunten te maken.
Aanvallend speelden we iets te gehaast waardoor het schot soms iets te snel werd afgevuurd op de korf van Triade en wij snel de bal kwijt waren.
Meerdere kansen creëren in een aanval was de opdracht.

De toon werd bij het begin van de tweede helft gezet en we konden voor het eerst een voorsprong pakken.
Het bleef de eerste 8 minuten nog wel even stuivertje wisselen maar het was duidelijk dat Triade meer moeite moest doen om tot score te komen.
Aanvallend werd er de tweede helft een spel om de mat gelegd die Fortissimo waardig is. Ontspannen, geduldig spelen tot iedereen goed staat om vervolgens meerdere kansen in een aanval te pakken gaf bij 13-13 het resultaat dat we er op en er over konden gaan.
Van 12-13 liepen wij met zeer goed korfbal naar 13-16.
Een uiterste inspanning leverde Triade nog wel een veertiende goal op maar wij hadden zo goed het heft in handen dat 10 minuten voor tijd 14-20 op de borden konden zetten.

In die laatste 10 minuten gaven wij niet veel meer weg en konden we iedere goal van Triade voorzien van een antwoord.
Zes doelpunten, eerlijk verdeeld over beide ploegen, lieten een terechte uitslag zien van 17-23.
Een wedstrijd waarin we hard werken en goed korfbal goed konden combineren wat vooral in de tweede helft heel fijn korfbal liet zien.
Triade was ook een fijne tegenstander om tegen te spelen en in combinatie met een goede scheidsrechter speel je, los van de winst, met plezier je spelletje.

We staan nu derde op de ranglijst met twee punten achterstand op koploper Viking uit Wijk bij Duurstede.
Aanstaande zaterdag spelen wij thuis om 19.10 uur tegen ditzelfde Viking onze laatste wedstrijd voor ons kerstreces.
Laten we hopen op veel publiek en winst zodat de oliebollen ons nog lekkerder zullen smaken.

• Stef van Veenendaal
  • Teun van der Vusse