Koveni - Fortissimo 17-16 (7-5)

Geplaatst 27-11-2016

Geplaatst door André Arendse

Koveni – Fortissimo  17-16 (7-5)

Het onderaan staande Koveni was zaterdag aan de beurt om Fortissimo te ontvangen in het Nieuwegeinse Veerhuis.

Om de een of andere onverklaarbare reden spelen wij daar altijd onze minste wedstrijd.

Twee jaar geleden werd er een 14-7 nederlaag geleden terwijl we in datzelfde seizoen gewoon meededen voor een promotiewedstrijd.

Als iets onverklaarbaar blijft dan moet je de oplossing eerst bij jezelf gaan zoeken.

Uitgaan van je eigen kunde en plezier hebben in wat je aan het doen bent.

Het werd een wedstrijd waarin alles werkelijk tegenzat. Het lukte ons om twee stippen te missen en de snel voor een zogenaamde overtreding fluitende leidsman keurde drie doelpunten van ons af waar je de vraagtekens bij kon zetten.

Het grootste probleem echter lag bij de ploeg zelf.

In het begin van de wedstrijd creëerden wij  wel 15 kansen met nul resultaat. Koveni had 3 pogingen nodig om na 9 minuten spelen de 1-0 neer te zetten.

Meteen op dat moment zag je het onheilspellende en onverklaarbare in de ploeg schieten.

Noem het frustratie, noem het verkramping, feit was dat we achteraf niet in staat bleken om die verkramping weg te masseren.

De 7-5 ruststand en dan vooral het aantal gescoorde doelpunten baarde ons zorgen.

De kansen waren er volop maar de afronding was erg pover. Daarbij moesten we onze irritaties, frustraties over wat dan ook echt opzij zetten want anders zou het op zeker een zwarte zaterdag gaan worden. Ook moesten we veel beter omgaan met de wijze waarop de leidsman onze wedstrijd floot. Accepteer de beslissing, maak niet steeds dezelfde “overtreding”. Als de scheidsrechter er voor fluit, zal je je spel daar op moeten aanpassen.

De eerste twee minuten beloofden veel goeds want de 7-7 stond heel snel op het scorebord.

Helaas was deze opleving van hele korte duur en ook de tweede helft had Koveni steeds de voorsprong iets wat ons de gehele wedstrijd niet één keer zou lukken.

Bij de stand van 10-9 stoomde Koveni door naar 12-9 maar weer konden we terugkomen tot maar één punt.

Koveni kon nu ieder doelpunt van ons voorzien van een antwoord en drie minuten voor tijd was de stand 16-14.

Via een uiterste krachtsinspanning werd het 16-16 met nog een minuut spelen.

Helaas voor ons werd de wedstrijd beslist door een benutte strafworp door Koveni.

Helaas werd het dus weer een rumoerig middagje in Nieuwegein met slechte afloop.

In deze competitie gebeurde er dit weekend meer rare dingen.

De overwinning van het ook nog puntloze Gemini tegen de koploper Viking met duidelijke cijfers geeft aan dat we in een rare competitie zijn beland. Raar in die zin, dat blijkbaar iedereen van elkaar kan winnen.

Het is de zoveelste waarschuwing voor ons. Volgende week spelen we tegen Gemini en zullen dus echt uit een ander vaatje moeten gaan tappen om mee te blijven doen voor de bovenste plekken.

Daar hebben we de ploeg voor en moet je daar ook niet voor weglopen.

Vanzelf komt het echter niet aanwaaien, je moet er wel wat voor doen.

• Anne Leseman
  • Frans van Rooijen