Animo - Fortissimo 16-15 (10-8)

Geplaatst 13-11-2016

Geplaatst door André Arendse

Animo – Fortissimo  16-15  (10-8)

Fortissimo had zaterdag een valse start van de zaalcompetitie door in Geldermalsen te verliezen van Animo.

De eerste helft had Fortissimo nog wel het initiatief maar vanaf einde eerste helft gaf werd het initiatief uit handen gegeven.

Fortissimo begon goed aan de wedstrijd en liep vanaf een 3-2 achterstand naar een 3-6 voorsprong.

Bij een stand van 5-7 ging Animo het verwachte fysieke spel op de mat leggen.

Op zich niet erg maar als je tot twee keer toe, op een moment dat het spel stil ligt, de tegenstander met alle kracht en twee handen naar de grond werkt, dan heeft dat alles te maken met intimidatie wat  niet op het korfbalveld thuis hoort.

Na de 7-7 kon Animo de ruststand op 10-8 krijgen.

Fortissimo moest niet tegen zichzelf gaan spelen en niet te ongeduldig en te gehaast gaan spelen.

Tegen het einde van de eerste helft nam Fortissimo niet de goede kansen waardoor er iets te veel onnodig balverlies werd geleden.

Ook moesten we ons eigen spel weer terug zien te vinden waardoor Animo minder de kans zou krijgen om het fysieke spel te spelen.

De tweede helft leek Fortissmo het antwoord te hebben gevonden en speelde rustig en gedegen waardoor de 10-8 kon worden omgezet naar 10-11.

Helaas kon Fortissimo de lijn niet doorzetten en namen de ploegen om beurten een voorsprong van een punt.

Tot 15-15 en nog tien minuten op de klok brak er een spannende slotfase aan. De ploeg die nu zou scoren zou wel eens de winnaar kunnen worden.

Een smetje op deze wedstrijd was de, naar het zich nu laat aanzien,  ernstige enkelblessure van Carolien. Terwijl Carolien huilend en schreeuwend van de pijn op de grond lag begon het publiek van Animo “Suarez, Suarez” te scanderen wat natuurlijk uitermate ongepast, respectloos en onsportief is.

In de laatste minuten van de wedstrijd leed Fortissimo een paar keer knullig balverlies, miste het een opgelegde kans via een doorloopbal en sloeg het noodlot twee minuten voor tijd toe.

Met nog twee minuten te spelen viel de 16e goal aan de kant van Animo.

Via herhaalde overtredingen werd uit uitwerken van de bal gefrustreerd en was Fortissimo niet meer in staat om voor de zoveelste keer langszij te komen.

Fortissimo heeft het verlies voor een groot deel aan zichzelf te wijten door teveel mee te gaan in de hectiek. Onrustig en ongeduldig spel zal moeten omgezet in weer georganiseerd en overwogen spel.

Daar zal de aanstaande tegenstander van Fortissimo, NIO, dan het slachtoffer van moeten worden.

• Rick de Kuijer