Fortissimo - Devinco 19-9 (9-3)

Geplaatst 09-10-2016

Geplaatst door André Arendse

Fortissimo – Devinco   19-

Afgelopen zaterdag wilde Fortissimo de uitglijder van de vorige wedstrijd tegen Keizer Karel recht zetten. Daarvan zou Devinco uit Deventer dan het slachtoffer moeten worden.

Om meer te vertellen te hebben in de rebound stond Jasper van der Lee in de basis voor de nog geblesseerde Frank Visscher. Jasper voerde zijn taak perfect uit.

Een gelijk opgaand begin van de wedstrijd werd gevolgd door het scorend overwicht van Fortissimo met een 19-9 overwinning tot gevolg.

Het scoren kwam voor beide teams maar moeizaam op gang. Dat kwam door de straffe verdedigingen en het missen van kansen.

Het was Fortissimo die als eerste de korf wist te vinden (2-0) en tot 5-3 kon Devinco in het spoor blijven van Fortissimo.

In de laatste 10 minuten van de eerste helft sloeg Fortissimo een gat door zelf vier keer op rij te scoren en niet één doelpunt meer door te laten.

Een 9-3 ruststand was niet echt spectaculair als je kijkt naar het aantal gescoorde doelpunten.

De eerlijk gebied te zeggen dat de tegenstander  ook wel pech had in de afronding.

De tweede helft moest met meer variatie gespeeld worden om het de tegenstander niet te makkelijk te maken in de verdediging.

Die afspraak werd goed in de praktijk gebracht met als gevolg dat na een kwartier spelen de wedstrijd via een 13-5 stand al op slot werd gegooid.

Het was van belang om het gas er op te houden want het zou niet de eerste keer zijn dat Fortissimo het nog spannend laat worden doordat het zelf de touwtjes wat laat vieren.

Die les was blijkbaar geleerd want in de laatste 10 minuten waren er bij Fortissimo nog vijf prima doelpunten te bewonderen terwijl Devinco dit maar met 2 scores kon beantwoorden.

Een overtuigende 19-9 uitslag was de uitkomst van deze wedstrijd.

Nog één week trainen om zaterdag 15 oktober de laatste veldwedstrijd te spelen, voor we de zaal in gaan,  in Linschoten tegen Luno wat verrassend verloor van RDZ.

Luno zal er op gebrand zijn op dit verlies goed te maken en aan Fortissimo de taak om dat niet te laten gebeuren.

• Rick de Kuijer