Fortissimo - Tiel. 18-14. (10-7)

Geplaatst 25-09-2016

Geplaatst door André Arendse

Fortissimo – Tiel  18-14 (10-7)

Zaterdag moest Fortissimo aantreden tegen Tiel. Dat moest ze doen zonder haar topschutter

Frank Visscher die op de training geblesseerd was geraakt. Rody van Houten verving Frank prima.

Na een ruime voorsprong liet Fortissimo Tiel twee keer terug in de wedstrijd komen maar trok toch aan het langste eind en haalde de winst met 18-14 binnen.

De opening was voor Fortissimo maar Tiel bleef mee scoren tot de 2-2 waarna Fortissimo  na een kwartier spelen een marge had opgebouwd van 5 doelpunten (8-3).

Bij een 10-6 stand werd, net als vorige week, de laatste minuut in balbezit niet goed uitgespeeld en kon Tiel in de slotseconde het verschil op drie udoelpunten brengen.

Tiel moest het aanvallend vooral hebben van de wegstappende acties dicht bij de korf. Fortissimo moest in de korfzone alerter verdedigen om het schot van dichtbij niet toe te staan en, als het schot wel kwam, sterk zijn in de

De tweede helft was maar net begonnen of Tiel liet zien met welke intenties zij de tweede helft wilde gaan spelen.

De verdedigende rebound was bij Fortissimo nu beter verzorgd waardoor Tiel de volgende 10 minuten niet tot scoren kwam en Fortissimo deze gelegenheid aangreep door drie prima acties van de drie jongste spelers bij Fortissimo met succes af te ronden.

De 13-8 stand gaf Fortissimo wat lucht maar er brak een chaotische fase aan in de wedstrijd mede geholpen door een matig leidende scheidsrechter.

Fortissimo was de weg even kwijt en Tiel profiteerde daar optimaal van door met drie doelpunten op rij er weer een wedstrijd van te maken (13-12).

In de slotfase van de wedstrijd scoorden de ploegen om en om maar wist Fortissimo met een doelpunt verschil nog wel steeds aan de voordelige kant van de score te blijven.

Bij 14-13 kon Fortissimo de aanvallende accenten verleggen en liep daardoor na 15-14 door naar 18-14 en was de wedstrijd gespeeld.

Een spannende wedstrijd die niet spannend had hoeven zijn maar soms zijn er factoren die je niet zelf in de hand hebt.

Het siert de ploeg enorm dat zij snel de draad weer heeft opgepakt en de wedstrijd goed korfballend heeft binnen gehaald.

Volgende week gaat de selectie van Fortissimo naar Nijmegen om daar tegen Keizer Karel haar tweede graswedstrijd te gaan spelen.

• Cees Vink