Fortissimo - Huizen 16-10

Geplaatst 11-09-2016

Geplaatst door André Arendse

Fortissimo – Huizen  16-10  (7-3)

Huizen was zaterdag de tegenstander van Fortissimo. Via een bescheiden ruststand van 7-3 wist Fortissimo Huizen in de tweede helft de wil op te leggen en sloot de wedstrijd af met een overtuigende 16-10 winst.

Huizen was duidelijk gewaarschuwd door de 28 treffers van Fortissimo vorige week tegen RDZ.

Fortissimo daarentegen had  verdedigend iets goed te maken gezien de 21 tegenstreffers vorige week.

De wedstrijd werd gespeeld op een zonovergoten en met gezelligheid gevuld sportpark IJsseloever.

Nadine begon op de plek van de geblesseerde Carolien en deed dat, zoals verwacht, zeer verdienstelijk en als vanouds.

De opening was voor Fortissimo maar omdat beide ploegen duidelijk het accent hadden gelegd op de verdediging, waren de doelpunten schaars.

Fortissimo kwam tot zeven treffers terwijl Huizen niet verder kwam dan drie.

Verdedigend had Fortissimo het prima voor elkaar maar aanvallend was het niet scherp genoeg.

Er werd te weinig bewogen, er was te weinig actie zonder bal en een aantal opgelegde kansen, waaronder ook de vrije ballen, konden we niet in doelpunten omzetten.

Dat moest in de tweede helft beter. Verdedigend moesten we de druk er op houden om niet, zoals vorige week, de tegenstander onnodig terug in de wedstrijd te helpen.

In de tweede helft deed Fortissimo wat was afgesproken. De eerste actie leverde meteen een strafworp op.

Betere afronding en solide blijven verdedigen waren de ingrediënten voor een 11-4 tussenstand.

De druk op verdediging van Huizen werd opgevoerd en het enige wat Huizen kon doen was regelmatig aan de noodrem trekken.

In de tweede helft werden er vijf strafworpen benut door Fortissimo in deze overigens sportieve wedstrijd.

Het slotakkoord was voor Huizen die met een strafworp en een afstandsschot de stand een beter aanzien gaf.

Ze konden niet voorkomen dat het toch een overtuigende overwinning voor Fortissimo werd.

Op een paar posities was Fortissimo minder scherp dan vorige week maar wist dit prima te compenseren met hard werken en prima verdedigen.

We hebben onszelf bewezen dat je ook wedstrijden kan winnen als je het verdedigend goed voor elkaar hebt.

Volgende week speelt Fortissimo tegen het uit de tweede klasse gedegradeerde DWS uit Kootwijkerbroek.

Deze ploeg heeft, net als Fortissimo, de eerste twee wedstrijden gewonnen dus het zal spannend gaan worden volgende week.