Korfbalfinale 2016 groot succes!

Geplaatst 17-04-2016

Geplaatst door Vincent Stekelenburg

Zaterdag 16 april vertrok om 13.30 uur een dubbele bus met 80 Fortissimo'ers richting de ZIggo in Amsterdam. Samen met wat losse auto's waren er gisteren bijna 100 mensen van Fortissimo bij de finale!
Voor veel kinderen was het de eerste keer. Die hebben hun ogen dan ook uitgekeken. Ook voor de volwassenen was er zat te zien.

Om 15 uur begon de finale van de junioren. Groen Geel bleek hierin veel te sterk voor Fortuna. Wat een talenten heeft de ploeg uit Wormer in huis!
Het tussenstuk was voor Blauw WIt en Koog Zaandijk. ZIj streden voor de 3e plek van Nederland. Helaas was ook deze wedstrijd niet erg spannend. De Amsterdammers bleken in eigen huis te goed voor KZ.

Tussen de wedstrijden door probeerden de Fortissimoleden wat eten te scoren in de ZIggodome. Dit bleek helaas slecht geregeld. Lange rijen en lege schappen. Het leek wel een voormalig Oostblokland. Puntje van verbetering voor de ZIggo.

Het topstuk van de avond was voor TOP uit Sassenhein en PKC uit Papendrecht. PKC was dit hele jaar ongeslagen. Finales waren eerder al problematisch gebleken voor de Papendrechters. Van de 6 keer dat zijn in de finale stonden, wonnen ze er slechts 2. Deze avond leek er niks aan de hand voor PKC. Na een wervelende start in de eerste helft rustten de ploegen bij een 17-13 stand in het voordeel van PKC. PKC blonk uit met zeer dynamisch spel en prachtige goals. TOP speelde vaak statisch en straalde weinig vertrouwen uit. In de tweede helft waren de rollen omgekeerd. PKC maakte nog maar 5 goals en TOP kwam steeds dichterbij. Vlak voor tijd kwam TOP voor het eerst voor en deze voorsprong wisten ze vast te houden.
Na de prijsuitreiking zat ook voor Fortissimo de dag in de ZIggo erop en kon de tocht door de regen naar de bus worden ingezet. Om 23 uur waren we na een lange, gezellige dag weer terug op het Podium.
Volgend jaar weer?? Ik ben er weer bij in ieder geval! (met een tas vol krentenbollen en een eigen frituurpan)

• Marli Heil