A PHP Error was encountered

Ferdinand Verwijs gestopt als Bondsscheidsrechter

Geplaatst 24-04-2016

Geplaatst door

Ferdinand heeft na 20 jaar namens Fortissimo als bondsscheidrechter bij de senioren besloten te stoppen. Gezien de zeer lange periode waarin Ferdinand bondsscheidsrechter is geweest was dat voor het bestuur een reden om hem extra te bedanken en een keer in het zonnetje te zetten.

Ferdinand is gaan fluiten omdat hij het leuk vond om te doen en de illusie had om op een hoog niveau te gaan fluiten. Helaas is hij niet zo hoog gekomen als hij gewild had. Toch heeft Ferdinand in al die jaren met veel plezier zijn wedstrijdjes namens onze vereniging gefloten. Mooie herinneringen heeft hij aan de wedstrijden in de reserve overgangsklasse, hert niveau dat hij uiteindelijk heeft gehaald.

In die twintig jaar heeft hij gemiddeld 20 wedstrijden per seizoen gefloten. Als vereniging zijn wij verplicht om scheidsrechters te leveren voor wedstrijden. Als bestuur zijn wij dan ook blij met onze vrijwilligers, die de rol van bondsscheidsrechter op zich nemen. Aangezien Ferdinand dit gedurende een zeer lange periode heeft gedaan, heeft hij daardoor veel betekend voor Fortissimo.

Ferdinand kan terugkijken op een mooie tijd als scheidsrechter maar is nu toe om iets anders te gaan doen. Als je hem vraagt, wat hem gedurende die 20 jaar is bijgebleven is het zijn eerste rode kaart die hij in zijn eerste jaar as scheidsrechter heeft uitgedeeld. Verder heeft hij in die afgelopen twintig jaar zo'n drie kaarten per seizoen uitgedeeld, hetgeen bewijst dat hij de wedstrijden goed heeft aangevoeld en dat er met respect met elkaar werd omgegaan. Er is nooit sprake geweest van wangedrag o.i.d..

Het bestuur en de gehele vereniging dankt Ferdiinand voor zijn enorme inzet

• Stef van Veenendaal
  • Teun van der Vusse