A PHP Error was encountered

Toch geen kampioenschap C1

Geplaatst 16-03-2016

Geplaatst door

Afgelopen zaterdag speelde de C1 om het kampioenschap tegen de C1 van Atalante. De wedstrijd moest gewonnen worden met minimaal drie punten verschil. Na een spannende wedstrijd werd de einduitslag 11-8 en was de C1 kampioen. Zondag werd het bestuur o​naangenaam verrast door een brief van het KNKV.
Uit het ingeleverde wedstrijdverslag bleek dat gedurende de wedstrijd ongerechtigde spelers waren opgesteld en dat in de tweede helft  werd gespeeld met een te hoge gemiddelde leeftijd. Dit is aanleiding voor het KNKV ons een schikkingsaanbod te doen. Het bestuur heeft samen met de TC en de beide coaches overleg gevoerd. Tevens hebben wij de spelers en ouders dezelfde avond geinformeerd. Wij hebben geconstateerd dat beide coaches ter goede trouw  hebben gehandeld en dus niets te verwijten valt.
Dinsdag hebben wij opnieuw uitvoerig overleg gehad en besloten het schikkingsaanbod te accepteren. Dit betekent dat wij op basis van de feitelijke constateringen door de bond twee punten in mindering zullen krijgen, waardoor het  kampioenschap alsnog naar Atalante C1 gaat.
Al met al een een bijzonder vervelende situatie, in eerste plaats voor de spelers en coaches en ouders van de C1.

• John Arends