Fortissimo - Korbis 22-20 (10-12)

Geplaatst 27-05-2018

Geplaatst door André Arendse

Fortissimo – Korbis   22-20  (10-12)

Koploper en kampioen Korbis was zaterdag de tegenstander van Fortissimo.

De gasten uit Waddinxveen waren kampioen op basis van het onderlinge resultaat met Rapid en wilde natuurlijk op basis van het aantal behaalde punten kampioen zijn.

Dan moesten ze nog één punt halen uit de wedstrijden tegen ons of volgende week Fiducia.

Wij hadden ten op zichte van onszelf iets goed te maken.

De laatste twee wedstrijden haalden wij ons niveau niet en de laatste thuiswedstrijd was in de heerlijke weersomstandigheden bij uitstek de gelegenheid om een goed resultaat neer te zetten tegen de beste ploeg in deze competitie. De wedstrijd stond ook in het teken van het afscheid van Nadine, Bob en Niels.

Wij namen de voorsprong maar Korbis nam met drie doelpunten op rij het heft in handen (1-3).

De gehele eerste helft bleef Korbis aan de goede kant van de score door ieder doelpunt van ons te voorzien van een antwoord.

Verder dan twee punten verschil kwamen ze echter niet en de ruststand van 10-12 gaf ons onverwacht hoop op een goed resultaat waarbij de tegenstander baalde dat ze niet zo een makkelijke wedstrijd konden afwerken om het punt te kunnen halen.

Verdedigend moesten wij meer druk geven op een aantal posities en ook de strijd rond de korf moest met nog meer overtuiging aangegaan worden.

De opening van de tweede helft was voor de gasten en steeds konden wij niet dichterbij komen dan de drie punten verschil.

Tot de 14-17. Je zag bij de tegenstander dat ze niet verwacht hadden nog zo’n gemotiveerde ploeg te treffen en hadden grote moeite om weg te lopen.

Sterker nog, wij vonden onze tweede adem maakte vier treffers op rij waardoor de rollen ineens omgedraaide waren (18-17).

Korbis begon zich iets meer met de leiding te bemoeien en ook naar elkaar waren ze niet altijd even vriendelijk. Dat was koren op de molen van ons. Toch kon Korbis met moeite in de slotfase van de wedstrijd weer de schade herstellen (19-20), met een uiterste krachtsinspanning en overtuiging hielden wij de korfballers uit Waddinxveen op 0 treffers in de laatste 5 minuten en waren wij zelf in staat om nog drie treffers te produceren.

Een gehoopte maar niet verwachte overwinning op een goede tegenstander maakte het afscheid van Nadine, Bob en Niels wat aangenamer.

De C1 van Fortissimo was eerder op de dag kampioen geworden en mag weer naar het NK in Nuenen.

Bij de publiekswissel van Nadine stond ook ineens de gehele C1 met bloemen een erehaag te vormen om hun trainster te bedanken voor 10 jaren selectie.

Een fijne overwinning, veel zonneschijn en veel belangstelling voor de afscheid nemende spelers en trainers gaven ons toch een voldaan gevoel.

Nog één wedstrijd tegen Viking, de afsluitende BBQ met de selectie en dan scheiden onze wegen zich, om in ieder geval van een welverdiende vakantie te genieten.

• John Arends